Z tego co doczytałem - Vickers kupił prawa od Maxima i wprowadził kilka udoskonaleń (głównie pod kątem obsługiwania różnych amunicji). Wersja "lotnicza" pierwotnie powstała na lotniskach pod wpływem potrzeb, jak i ogólnej dostępności karabinu - i dopiero później zakłady produkcyjne wprowadziły je do produkcji. Przeróbka była prosta - zaślepiali otwory do wody i wykonywali ileś nacięć, a następnie wyklepywali "skrzydełka" mające łapać i odprowadzać powietrze - i już.
Poniżej dwie fotki ukazujące kierunek wyprofilowania "skrzydełek":
Załącznik:
a3.jpg [ 124.55 KiB | Przeglądane 16681 razy ]
Załącznik:
a4.jpg [ 108.45 KiB | Przeglądane 16681 razy ]
Domyślną amunicją był kal 7,7mm, jednak była również używana amunicja kal 11mm (!!) - ale ze względu na zbyt duży odrzut wymagała wzmocnień mocowania karabinu. Poniżej fotki obydwu wersji:
Załącznik:
Vickers 7,7mm.png [ 112.68 KiB | Przeglądane 16681 razy ]
Załącznik:
Vickers 11mm “Balloon Buster” made under license in the U.S. by Colt.png [ 108.31 KiB | Przeglądane 16681 razy ]
I na koniec perełka - urządzenie do pakowania nabojów w taśmę:
Załącznik:
z ammunition bundles.jpg [ 74.19 KiB | Przeglądane 16681 razy ]