Budowa kadłubaPierwszym krokiem było wycięcie szablonów .
Po czym wyciąłem wręgi ze sklejki 3mm. Potrzebna była do tego piłka włośnicowa. Może się są jakoś "wzorowo" wycięte, nie mam jeszcze aż tak dobrej wprawy w cieciu piłką włośnicowa.
Wręga 1,2Wręga 3Oraz 4,5Edit Następnie rozpocząłem powoli łączyć w całość. Do wręg przykleiłem listewkę sosnowe 4mmx4mm (konturowe). Dziś zrobiłem zdjęcie elementów które jeszcze wyschną. Listwę przykleiłem klejem wikol które potrzebuje trochę dłuższego czasu do przeschnięcia.
Pomiędzy każdą wręga jest kawałek depronu wyciętego pod kątem prostym, aby każda wręga wkleiła się idealnie prosto.Całość zostawiłem na noc do wyschnięcia.
Przykleiłem potem dwie listewki. Również wkleiłem je na
wikol .
Okazało się ze wikol nie schnie tak długo , lecz schnie około 40minut. Wszystko zależy od temperatury otoczenia.
Kolejne zdjęcia z budowy kadłuba. Tym razem są już wklejone wszystkie listwy(wzmocnienie). W okolicach SC zostało wklejone z balsy 3mm wzmocnienie dla skrzydła. Skrzydło głownie będzie przymocowane do tego.Kadłub jest już w ~80% gotowy-jego szkielet. Potrzebuje jeszcze lekkiego szlifowania. 8)
Tego dnie odwiedziła mnie inspekcja, Wydali pozytywną ocenę. 8)
Następnie wyciąłem półkę na serwa z depronu 6mm która jest od dołu wzmacniana balsą, lecz najpierw musiałem zrobić wzmocnienie z balsy 3mm.
Wzmocnienie to widać na oto tym zdjęciu:
Przed wklejeniem półki odrysowałem oraz wyciąłem miejsca na serw ,po czym wkleiłem .Na planie modelu były serwa wklejone według mnie w złym miejscu, gdyż nie było do nich dostępu. Ja wklejam w miejscu gdzie będzie kabina ,aby w każdym momencie można było zdemontować serwa.
Tego dnia również wkleiłem Bowdeny do steru kierunku oraz wysokości. Postanowiłem dać Bowden podwójny W którego skład wchodzą dwie rurki z tworzywa oraz pręt stalowy.
Pomyślałem aby lekko zmniejszyć wagę i wy-ażurować jedną z wręg. Jest to wręga nr. 3. Po krótkich zmagania z piłką włośnicową i papierem ściernym powstało oto :
Potem okleiłem kadłub, jego część. Zaczynam od boków . pokrycie to depron karbowany 3mm .Wyciąłem większe kawałki depronu i nakleiłem po czym przyciąłem do odpowiedniej wielkości. Potrzeba jeszcze wyciąć miejsce na skrzydła.
Później rozpocząłem oklejać resztę(garb). Zacząłem od wycięcia większego kawałka depronu po czym próbowałem docinać .Docięty kawałek przykleiłem do połowy przed tym obkleiłem go taśmą klejącą aby podczas wyginania nie pękł. Podczas wyginania używałem opalarki. Musiałem uważać aby nie przegrzać depronu i nie stopić. Gdy jedna połowa się przykleiła z drugą nie było już problemów.
Również wkleiłem łoże dla statecznika poziomego z balsy. Elementy te są wycięte z grubsza,
po całkowitym wyschnięciu kleju przeszlifuje je do odpowiednich rozmiarów Tutaj już jest obklejony kadłub oraz przycięty i przeszlifowany. Są maluteńkie dziurki które koniecznie muszę zaszpachlować:
W te dziurki włożyłem szpachle i po wyschnięciu wyrównałem z powierzchnia kadłuba.Na zdjęciu widać w miejscu łączenia małe ,białe kreski , w tych miejscach jest szpachla.
Również zacząłem prace nad kabiną. Zacząłem wypełniać wcześniej przedstawiony szkielet. Wypełnienie to styropian oraz znikome elementy depronu.
Następnie odrysowałem ze szablonu kształt kabiny i odciąłem nadmiary styropianu:
Następnie na wyszlifowaną maskę nakleiłem taśmę pakową i elegancko naciągnąłem opalarką. Zrobiłem tak ponieważ styropian lubi się kruszyć więc powierzchnia na którą dałem taśmę nie była idealnie prosta, lecz ta taśma tak została naciągnięta że te dziury są zniwelowane.