RcClub.eu https://www.rcclub.eu/ |
|
PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=14&t=9298 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Meloow [ środa, 13 kwietnia 2016, 20:23 ] |
Tytuł: | PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
cześć, Chciałem się tylko "pochwalić" że stałem się posiadaczem modelu PIPER cub 120 seagull o rozpiętości 224cm. według instrukcji waga do lotu ok 5kg, u mnie za serducho posłuży silnik ASP 91AP mam nadzieje że da rade. Model trafił do mnie przez przypadek bo drogą zamiany za model Extra 300s graupnera 1,6m roz. model EXTRA 300s i jej dumny nowy właściciel. Załącznik: Model Pipera wcześniej należał do Andrzeja (andruRC - to ten ze zdjęcia powyżej ) Andrzej kupił go zaledwie jakieś 1-2 miesiące temu i wykonał kilka może kilkanaście lotów. Model miło małego nalotu był niestety lekko pokiereszowany co widać na foto. Postanowiłem że go zreperuję i tak zabrałem się za naprawy. Na pierwszy rzut poszedł przód , następnie będę robił statecznik poziomy (balsa 8mm już jedzie). Najwięcej zabawy będzie z naprawą maski gdyż trzeba zalaminować spore "dziury" , szlifowanie i malowanie farbą oracover o odpowiednim kolorze, ale ta już też jest, tak więc maska będzie jak nowa. Folia na modelu wymaga ponownego przepracowania praktycznie na całości. Problemem może być to że w wielu miejscach została już pobrudzona paliwem,a le zobaczymy co z tego bedzie. Załącznik: IMAG1167.jpg [ 317.21 KiB | Przeglądane 9574 razy ] Załącznik: IMAG1165.jpg [ 259.47 KiB | Przeglądane 9574 razy ] Załącznik: IMAG1164.jpg [ 292.06 KiB | Przeglądane 9574 razy ] Miałem wrażanie że statecznik trzymał się tylko na linkowych zastrzałach i folii,był bardzo miękki to też postanowiłem zerwać z niego starą folie,a po zerwaniu folii rozsypał się na kilka części (był połamany). Pozostało wyciąć wszystko i zrobić nowy statecznik. Załącznik: IMAG1166.jpg [ 242.93 KiB | Przeglądane 9574 razy ] Załącznik: IMAG1168.jpg [ 276.71 KiB | Przeglądane 9568 razy ] Załącznik: IMAG1159.jpg [ 290.17 KiB | Przeglądane 9574 razy ] naturalnie bedzie mały tunnig w postaci nowej rejestracji Załącznik: received_1019744678106426.jpeg [ 279.11 KiB | Przeglądane 9574 razy ] Dzisiaj przyjechała paczka z silnikiem kupionym okazyjnie, bo motor prawie nowy i w dobrej cenie. Od razu postanowiłem go uruchomić no nie mógł tak sobie leżeć. Silnik zapalił "od kopa" a jak pięknie pyrka. Jest to mój pierwszy 4-takt stąd taka fascynacja. podczas uruchomienia pomagał mi henrys z naszego forum. Załącznik: IMAG1174.jpg [ 308.11 KiB | Przeglądane 9574 razy ] A tak model latał na silniku ASP 10cm 2t Mam nadzieję że uda się oblatać model jeszcze w kwietniu. |
Autor: | karlem [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 06:52 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Z tym "nienadmiarem mocy" w filmie to nie przesadzałbym - to był lekki samolocik ze słabym silnikiem a nie myśliwiec - model lata szybko. |
Autor: | Meloow [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 07:31 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Co do mocy to nie mam zamiaru mieć stosunku mocy 1:1 jak to teraz w modzie,a raczej jestem pewny że silnik 15cm 4T jest w zupełności wystarczający. |
Autor: | endriuRC [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 16:12 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
No widzę że bierzesz się ostro za model . Chętnie zobacze w powietrzu i posłucham brzmienia silnika 4t. |
Autor: | Meloow [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Przez kilka dni podłubałem przy modelu na dzień dzisiejszy pozostało wyważenie i w górę. kilka fotek wykonanych w trakcie. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Stema [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Meloow napisał(a): Przez kilka dni podłubałem przy modelu na dzień dzisiejszy pozostało wyważenie i w górę. Ostatnio jeszcze pływaki robią się modne. |
Autor: | Meloow [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Stema napisał(a): Meloow napisał(a): Przez kilka dni podłubałem przy modelu na dzień dzisiejszy pozostało wyważenie i w górę. Ostatnio jeszcze pływaki robią się modne. U mnie brak warunków na wodnosamolot i straty z wody. |
Autor: | GrzegorzP [ środa, 27 kwietnia 2016, 09:27 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Pięknie Marcin pięknie, z 4 taktem to już będzie bajka, ja uwielbiam ten odgłos zwłaszcza w takich modelach. |
Autor: | Meloow [ poniedziałek, 2 maja 2016, 00:49 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
No i model doczekał się oblotu. Może nie do końca wszystko się udało w 100% w pierwszym locie. Nadal nie znam przyczyny "dziwnego" płaskiego zakrętu modelu podczas pierwszego startu, być może mała prędkość + podmuch wiatru spowodował takie a nie inne zachowanie. Po kapotażu złamane tylko śmigło . Zmiana śmigła i wykonujemy dalsze próby. Po drugiej próbie startu uznaliśmy że chyba wykłon silnika jest za mały. Szybka lotniskowa naprawa i dołożenie po dwie podkładki które załatwiły sprawę no i start się udał , gorzej z lądowaniem znów kapotaż. To są właśnie uroki naszego wąskiego pasa nie zawsze się uda czy to wystartować czy wylądować, co zresztą widać. Czasami zabraknie dosłownie jednego metra. Po nieudanym lądowaniu nadłamała się przeciwwaga na kierunku, ale uznałem że model jest zdatny do kolejnych lotów. trzeci lot był już ok Model może nie ma nadmiaru mocy na tym silniku, ale lata i pyrka całkiem fajnie . Na połowie gazu leci "bez dotykania" drążków w poziomie. Całe trymowanie to kilka klików trymerem wysokości. Teraz kolej na kolejne loty uczenie się modelu i wprowadzanie ulepszeń np. klapolotki |
Autor: | Ellipsis [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:20 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
:/ Załącznik: zonk.jpg [ 153.34 KiB | Przeglądane 9254 razy ] |
Autor: | GrzegorzP [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:24 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Już powinno być ok |
Autor: | Ellipsis [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:29 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Fajnie Wielu pilotów po tym pierwszym starcie miałoby znacznie więcej do naprawiania - brawo! |
Autor: | karlem [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:57 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Marcin, model ma tendencję do uciekania (w bok) przy starcie; kontrujesz kierunkiem? Moc jest wystarczająca, sam piszesz, że na pół mocy leci poziomo, to był lekki, szmatą kryty samolocik ze słabym silnikiem - latał powoli i każdy idiota potrafił nim latać... no może inaczej - każdemu idiocie pozwalał sobą kierować. To nie myśliwiec. Jak już ktoś baaaaardzo chce mieć tzw. pałer (power, czyli siła) to niech sobie piórkiem umaczanym w terpentynie posmaruje pod ogonem... na pewno będzie miał wygar, prześcignie Ferrari... |
Autor: | Meloow [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:04 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Karol zgadzam sie z toba co do mocy dlatego tez zdecydowalem sie na zskup silnika 15 cm 4t pomimo ze producent przewuduje min. 20cm 4t. Model bardzo czuly na kierunek, dostanie duze expo i powinno byc ok. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka |
Autor: | karlem [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:06 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
I prawilno, jak mawiają amerykanie. |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:22 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Gdybyś chciał holować to producent przewiduje min. 20cm 4t. |
Autor: | Meloow [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:27 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Stema napisał(a): Gdybyś chciał holować to producent przewiduje min. 20cm 4t. No może i tak, ja ale bałbym się holować tym modelem, generalnie lichość wykonania w postaci oszczędności na kleju widać tam w każdym miejscu. Gdzie się da to podlałem Ca. |
Autor: | tabul [ poniedziałek, 2 maja 2016, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Dziwne, że ci idioci (a może i małpy) później latali na super myśliwcach i to skutecznie |
Autor: | karlem [ poniedziałek, 2 maja 2016, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Tadeusz, chyba źle mnie zrozumiałeś. Jeśli dobrze pamiętam, to sam pisałeś, że był bardzo łatwy w pilotażu. |
Autor: | tabul [ poniedziałek, 2 maja 2016, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T |
Latałem na różnych typach samolotów i też były łatwe w pilotażu np. CSS13 na którym się szkoliłem...pokryty płótnem. Jak ktoś nie miał smykałki do latania to d..a blada i pa,pa |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |