RcClub.eu
https://www.rcclub.eu/

PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T
https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=14&t=9298
Strona 1 z 1

Autor:  Meloow [ środa, 13 kwietnia 2016, 20:23 ]
Tytuł:  PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

cześć,

Chciałem się tylko "pochwalić" że stałem się posiadaczem modelu PIPER cub 120 seagull o rozpiętości 224cm.
według instrukcji waga do lotu ok 5kg, u mnie za serducho posłuży silnik ASP 91AP mam nadzieje że da rade.

Model trafił do mnie przez przypadek bo drogą zamiany za model Extra 300s graupnera 1,6m roz.

model EXTRA 300s i jej dumny nowy właściciel.
Załącznik:
received_836973169741751.jpeg
received_836973169741751.jpeg [ 440.15 KiB | Przeglądane 9574 razy ]



Model Pipera wcześniej należał do Andrzeja (andruRC - to ten ze zdjęcia powyżej ;) ) Andrzej kupił go zaledwie jakieś 1-2 miesiące temu i wykonał kilka może kilkanaście lotów. Model miło małego nalotu był niestety lekko pokiereszowany co widać na foto.
Postanowiłem że go zreperuję i tak zabrałem się za naprawy. Na pierwszy rzut poszedł przód , następnie będę robił statecznik poziomy (balsa 8mm już jedzie).

Najwięcej zabawy będzie z naprawą maski gdyż trzeba zalaminować spore "dziury" , szlifowanie i malowanie farbą oracover o odpowiednim kolorze, ale ta już też jest, tak więc maska będzie jak nowa.

Folia na modelu wymaga ponownego przepracowania praktycznie na całości. Problemem może być to że w wielu miejscach została już pobrudzona paliwem,a le zobaczymy co z tego bedzie.

Załącznik:
IMAG1167.jpg
IMAG1167.jpg [ 317.21 KiB | Przeglądane 9574 razy ]

Załącznik:
IMAG1165.jpg
IMAG1165.jpg [ 259.47 KiB | Przeglądane 9574 razy ]

Załącznik:
IMAG1164.jpg
IMAG1164.jpg [ 292.06 KiB | Przeglądane 9574 razy ]


Miałem wrażanie że statecznik trzymał się tylko na linkowych zastrzałach i folii,był bardzo miękki to też postanowiłem zerwać z niego starą folie,a po zerwaniu folii rozsypał się na kilka części (był połamany). Pozostało wyciąć wszystko i zrobić nowy statecznik.
Załącznik:
IMAG1166.jpg
IMAG1166.jpg [ 242.93 KiB | Przeglądane 9574 razy ]

Załącznik:
IMAG1168.jpg
IMAG1168.jpg [ 276.71 KiB | Przeglądane 9568 razy ]


Załącznik:
IMAG1159.jpg
IMAG1159.jpg [ 290.17 KiB | Przeglądane 9574 razy ]


naturalnie bedzie mały tunnig w postaci nowej rejestracji
Załącznik:
received_1019744678106426.jpeg
received_1019744678106426.jpeg [ 279.11 KiB | Przeglądane 9574 razy ]


Dzisiaj przyjechała paczka z silnikiem kupionym okazyjnie, bo motor prawie nowy i w dobrej cenie. Od razu postanowiłem go uruchomić no nie mógł tak sobie leżeć. Silnik zapalił "od kopa" a jak pięknie pyrka. Jest to mój pierwszy 4-takt :) stąd taka fascynacja. ;) podczas uruchomienia pomagał mi henrys z naszego forum.

Załącznik:
IMAG1174.jpg
IMAG1174.jpg [ 308.11 KiB | Przeglądane 9574 razy ]


A tak model latał na silniku ASP 10cm 2t



Mam nadzieję że uda się oblatać model jeszcze w kwietniu.

Autor:  karlem [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 06:52 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Z tym "nienadmiarem mocy" w filmie to nie przesadzałbym - to był lekki samolocik ze słabym silnikiem a nie myśliwiec - model lata szybko.

Autor:  Meloow [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 07:31 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Co do mocy to nie mam zamiaru mieć stosunku mocy 1:1 jak to teraz w modzie,a raczej jestem pewny że silnik 15cm 4T jest w zupełności wystarczający.

Autor:  endriuRC [ czwartek, 14 kwietnia 2016, 16:12 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

No widzę że bierzesz się ostro za model :). Chętnie zobacze w powietrzu i posłucham brzmienia silnika 4t.

Autor:  Meloow [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:00 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Przez kilka dni podłubałem przy modelu na dzień dzisiejszy pozostało wyważenie i w górę.

kilka fotek wykonanych w trakcie.

Załącznik:
IMAG1191.jpg
IMAG1191.jpg [ 959.78 KiB | Przeglądane 9388 razy ]

Załącznik:
IMAG1194.jpg
IMAG1194.jpg [ 849.21 KiB | Przeglądane 9388 razy ]


Załącznik:
IMAG1187.jpg
IMAG1187.jpg [ 1.05 MiB | Przeglądane 9388 razy ]

Załącznik:
IMAG1189.jpg
IMAG1189.jpg [ 987.8 KiB | Przeglądane 9388 razy ]


Załącznik:
IMAG1195.jpg
IMAG1195.jpg [ 1.06 MiB | Przeglądane 9388 razy ]

Załącznik:
IMAG1206.jpg
IMAG1206.jpg [ 1.14 MiB | Przeglądane 9388 razy ]

Załącznik:
IMAG1205.jpg
IMAG1205.jpg [ 1.08 MiB | Przeglądane 9388 razy ]

Załącznik:
IMAG1204.jpg
IMAG1204.jpg [ 1.16 MiB | Przeglądane 9388 razy ]

Autor:  Stema [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:14 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Meloow napisał(a):
Przez kilka dni podłubałem przy modelu na dzień dzisiejszy pozostało wyważenie i w górę.

Ostatnio jeszcze pływaki robią się modne. :D

Autor:  Meloow [ wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:23 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Stema napisał(a):
Meloow napisał(a):
Przez kilka dni podłubałem przy modelu na dzień dzisiejszy pozostało wyważenie i w górę.

Ostatnio jeszcze pływaki robią się modne. :D


U mnie brak warunków na wodnosamolot i straty z wody.

Autor:  GrzegorzP [ środa, 27 kwietnia 2016, 09:27 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Pięknie Marcin pięknie, z 4 taktem to już będzie bajka, ja uwielbiam ten odgłos zwłaszcza w takich modelach.

Autor:  Meloow [ poniedziałek, 2 maja 2016, 00:49 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

No i model doczekał się oblotu. Może nie do końca wszystko się udało w 100% w pierwszym locie. Nadal nie znam przyczyny "dziwnego" płaskiego zakrętu modelu podczas pierwszego startu, być może mała prędkość + podmuch wiatru spowodował takie a nie inne zachowanie. Po kapotażu złamane tylko śmigło :). Zmiana śmigła i wykonujemy dalsze próby. Po drugiej próbie startu uznaliśmy że chyba wykłon silnika jest za mały. Szybka lotniskowa naprawa i dołożenie po dwie podkładki które załatwiły sprawę no i start się udał , gorzej z lądowaniem znów kapotaż. To są właśnie uroki naszego wąskiego pasa nie zawsze się uda ;) czy to wystartować czy wylądować, co zresztą widać. Czasami zabraknie dosłownie jednego metra. Po nieudanym lądowaniu nadłamała się przeciwwaga na kierunku, ale uznałem że model jest zdatny do kolejnych lotów. trzeci lot był już ok :) Model może nie ma nadmiaru mocy na tym silniku, ale lata i pyrka całkiem fajnie . Na połowie gazu leci "bez dotykania" drążków w poziomie. Całe trymowanie to kilka klików trymerem wysokości. Teraz kolej na kolejne loty uczenie się modelu i wprowadzanie ulepszeń np. klapolotki :D


Autor:  Ellipsis [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:20 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

:/
Załącznik:
zonk.jpg
zonk.jpg [ 153.34 KiB | Przeglądane 9254 razy ]

Autor:  GrzegorzP [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:24 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Już powinno być ok

Autor:  Ellipsis [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:29 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Fajnie :)

Wielu pilotów po tym pierwszym starcie miałoby znacznie więcej do naprawiania - brawo!

Autor:  karlem [ poniedziałek, 2 maja 2016, 08:57 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Marcin, model ma tendencję do uciekania (w bok) przy starcie; kontrujesz kierunkiem?
Moc jest wystarczająca, sam piszesz, że na pół mocy leci poziomo, to był lekki, szmatą kryty samolocik ze słabym silnikiem - latał powoli i każdy idiota potrafił nim latać... no może inaczej - każdemu idiocie pozwalał sobą kierować. To nie myśliwiec.
Jak już ktoś baaaaardzo chce mieć tzw. pałer (power, czyli siła) to niech sobie piórkiem umaczanym w terpentynie posmaruje pod ogonem... na pewno będzie miał wygar, prześcignie Ferrari... ;)

Autor:  Meloow [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:04 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Karol zgadzam sie z toba co do mocy dlatego tez zdecydowalem sie na zskup silnika 15 cm 4t pomimo ze producent przewuduje min. 20cm 4t. Model bardzo czuly na kierunek, dostanie duze expo i powinno byc ok.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Autor:  karlem [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:06 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

I prawilno, jak mawiają amerykanie. ;)

Autor:  Stema [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:22 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Gdybyś chciał holować to producent przewiduje min. 20cm 4t.

Autor:  Meloow [ poniedziałek, 2 maja 2016, 09:27 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Stema napisał(a):
Gdybyś chciał holować to producent przewiduje min. 20cm 4t.



No może i tak, ja ale bałbym się holować tym modelem, generalnie lichość wykonania w postaci oszczędności na kleju widać tam w każdym miejscu. Gdzie się da to podlałem Ca.

Autor:  tabul [ poniedziałek, 2 maja 2016, 16:53 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Dziwne, że ci idioci (a może i małpy) później latali na super myśliwcach i to skutecznie :x

Autor:  karlem [ poniedziałek, 2 maja 2016, 19:12 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Tadeusz, chyba źle mnie zrozumiałeś. Jeśli dobrze pamiętam, to sam pisałeś, że był bardzo łatwy w pilotażu.

Autor:  tabul [ poniedziałek, 2 maja 2016, 19:40 ]
Tytuł:  Re: PIPER cub 120 seagull (224cm) silnik 15cm 4T

Latałem na różnych typach samolotów i też były łatwe w pilotażu np. CSS13 na którym się szkoliłem...pokryty płótnem. Jak ktoś nie miał smykałki do latania to d..a blada i pa,pa :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/