Teraz jest niedziela, 12 maja 2024, 22:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 20:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 20:31
Posty: 283
Wiek: 54
Lokalizacja: Warszawa
Witam chcę zakupić ten samolot :
http://www.scorpio-polska.pl/katalog/ha ... p5581.html
ten silnik:
http://www.scorpio-polska.pl/katalog/ev ... p4989.html
serwa :

http://www.scorpio-polska.pl/katalog/mo ... m-0-16s-60°-4-8-6v-p13286.html
Mam pytanie do kolegów modelarzy czy jako pierwszy samolot z silnikiem żarowym to dobry wybór? :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Jacek

Spektrum DX9
Beta 1400, Cessna 182 Pelikan, SUKHOI EPP 3D - 800mm,
Blazer 1450mm P-51 Mustang 1500mm, UMX HABU EDF , Beast 3D , YAK 54 FMS


Ostatnio edytowano czwartek, 30 stycznia 2014, 09:38 przez JacekD40, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 21:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
Silnik dałbym jednak .52.Reszta ok

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: czwartek, 30 stycznia 2014, 09:42 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 20:31
Posty: 283
Wiek: 54
Lokalizacja: Warszawa
f-150 napisał(a):
Silnik dałbym jednak .52.Reszta ok


Dobrze będzie 52 , różnica w cenie minimalna.

_________________
Pozdrawiam Jacek

Spektrum DX9
Beta 1400, Cessna 182 Pelikan, SUKHOI EPP 3D - 800mm,
Blazer 1450mm P-51 Mustang 1500mm, UMX HABU EDF , Beast 3D , YAK 54 FMS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: czwartek, 30 stycznia 2014, 23:27 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
Popełniłem kiedyś taki model minimalnie większy,ale też ważący 3600 do lotu.Tam włożyłem ASP 70 4 takt a wystarczył by już 61.No i ten dźwięk :D
http://www.youtube.com/watch?v=mh17Q0ZFUyw

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: czwartek, 30 stycznia 2014, 23:48 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2013, 21:05
Posty: 112
Wiek: 43
Lokalizacja: Pruszków
Jacek, jak już będziesz gotów na oblot to daj mi koniecznie znać , chętnie podjadę popatrzeć ;]

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 14:46 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 20:31
Posty: 283
Wiek: 54
Lokalizacja: Warszawa
Marcin_WPR napisał(a):
Jacek, jak już będziesz gotów na oblot to daj mi koniecznie znać , chętnie podjadę popatrzeć ;]

Pozdrawiam

Masz załatwione zaproszenie.
jeszcze ten nie latał
Obrazek
Czekam na lepszą pogodę :)

_________________
Pozdrawiam Jacek

Spektrum DX9
Beta 1400, Cessna 182 Pelikan, SUKHOI EPP 3D - 800mm,
Blazer 1450mm P-51 Mustang 1500mm, UMX HABU EDF , Beast 3D , YAK 54 FMS


Ostatnio edytowano piątek, 31 stycznia 2014, 18:14 przez JacekD40, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 14:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6499
Wiek: 52
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Dzisiaj to bez silnika by poleciał...

_________________
hejcia :-)
TKS 1/6 , 7TP 1/6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 18:16 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 20:31
Posty: 283
Wiek: 54
Lokalizacja: Warszawa
f-150 napisał(a):
Popełniłem kiedyś taki model minimalnie większy,ale też ważący 3600 do lotu.Tam włożyłem ASP 70 4 takt a wystarczył by już 61.No i ten dźwięk :D
http://www.youtube.com/watch?v=mh17Q0ZFUyw

Wszystko super tylko koszt silnika dwa razy większy :(

_________________
Pozdrawiam Jacek

Spektrum DX9
Beta 1400, Cessna 182 Pelikan, SUKHOI EPP 3D - 800mm,
Blazer 1450mm P-51 Mustang 1500mm, UMX HABU EDF , Beast 3D , YAK 54 FMS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 18:28 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 listopada 2013, 18:47
Posty: 25
Wiek: 39
Lokalizacja: Cieszyn
Latam samolotami już ponad 10 lat i niestety nie jestem przekonany co do silników żarowych czy to benzynowych, a miałem te i te. Obecnie mam tylko elektryki. Mam górnopłata 2,2m na silniku elektrycznym. Nie kupowałbym już niczego innego, ale wszystkiego trzeba spróbować. Życzę powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 21:43 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
JacekD40 napisał(a):
f-150 napisał(a):
Popełniłem kiedyś taki model minimalnie większy,ale też ważący 3600 do lotu.Tam włożyłem ASP 70 4 takt a wystarczył by już 61.No i ten dźwięk :D
http://www.youtube.com/watch?v=mh17Q0ZFUyw

Wszystko super tylko koszt silnika dwa razy większy :(


coś za coś :D i mniejsze zużycie paliwa

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 21:45 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
rrradek napisał(a):
Latam samolotami już ponad 10 lat i niestety nie jestem przekonany co do silników żarowych czy to benzynowych, a miałem te i te. Obecnie mam tylko elektryki. Mam górnopłata 2,2m na silniku elektrycznym. Nie kupowałbym już niczego innego, ale wszystkiego trzeba spróbować. Życzę powodzenia

Niestety przy dużych modelach napęd elektryczny jest nieekonomiczny.

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 19:17 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 20:31
Posty: 283
Wiek: 54
Lokalizacja: Warszawa
f-150 napisał(a):
rrradek napisał(a):
Latam samolotami już ponad 10 lat i niestety nie jestem przekonany co do silników żarowych czy to benzynowych, a miałem te i te. Obecnie mam tylko elektryki. Mam górnopłata 2,2m na silniku elektrycznym. Nie kupowałbym już niczego innego, ale wszystkiego trzeba spróbować. Życzę powodzenia

Niestety przy dużych modelach napęd elektryczny jest nieekonomiczny.

Dokładnie liczyłem ile muszę wydać na silnik elektryczny regulator pakiet, i czas latania jest krótszy chyba że kupi się kilka pakietów i koszty rosną. :shock:
A po drugie nigdy nie miałem spaliny zawsze tylko elektryki, chcę spróbować czegoś nowego. :D i jest to przed smak do naprawdę dużych modeli którymi w przyszłości chcę latać.

Mam jeszcze pytanie co do silników ASP 4-takt jaka jest ich jakość wykonania i jak się sprawuje w praktyce.
A co powiecie o tym silniku http://www.scorpio-polska.pl/katalog/ev ... 28238.html

_________________
Pozdrawiam Jacek

Spektrum DX9
Beta 1400, Cessna 182 Pelikan, SUKHOI EPP 3D - 800mm,
Blazer 1450mm P-51 Mustang 1500mm, UMX HABU EDF , Beast 3D , YAK 54 FMS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 21:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
Odpowiem Ci tak.Loteria.Lepiej dołożyć 200 złotych do ceny ASP i kupić Saito.Spisz spokojnie i nie martwisz się o regulację.
Evo 10 jest jako tako nowością i jeszcze nie ma dużo użytkowników tych silników w Polsce.Generalnie na forach zachodnich chwalony.Czas pokaże.

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 21:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6499
Wiek: 52
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Oczywiście Jacku zdajesz sobie sprawę, że obsługa lotniskowa jest w przypadku spalin hm... "odrobinę" radośniejsza.
Nie to żebym zniechęcał, wręcz przeciwnie bardzo się cieszę na ten wybór.

_________________
hejcia :-)
TKS 1/6 , 7TP 1/6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: wtorek, 4 lutego 2014, 22:57 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 stycznia 2013, 20:31
Posty: 283
Wiek: 54
Lokalizacja: Warszawa
Po dłuższych przemyśleniach wybrałem ten silnik
Obrazek

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/S ... -B-GK.html

Nie jest tani ale co tam raz się żyje :D

_________________
Pozdrawiam Jacek

Spektrum DX9
Beta 1400, Cessna 182 Pelikan, SUKHOI EPP 3D - 800mm,
Blazer 1450mm P-51 Mustang 1500mm, UMX HABU EDF , Beast 3D , YAK 54 FMS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: środa, 5 lutego 2014, 23:15 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
I mądry wybór

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 14:36 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 grudnia 2014, 18:38
Posty: 225
Wiek: 43
Lokalizacja: Chełmek
Trochę odgrzeję kotleta, bo nie znalazłem innego tematu o Piperku.
Co sądzicie o tym silniku do modelu 1/4?

_________________
Pozdrawiam
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2015, 22:32 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 107
Wiek: 59
Lokalizacja: Kraków
Cena spora jak na 26cc.Czescy koledzy nie latają na MVVS więc już można coś podejrzewać,jedynie mają świetny serwis ale tylko w Czechach .Nawet z dojazdem na lotnisko co też daje do myślenia.
Jedyny MVVS 10 cc którego mam jest żarowy i nie jestem nim zachwycony.

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 07:33 
Mam MVVS-y 26cc i 35cc z zapłonem Valach i świecą Brisk, silniki mają już swoje lata. Obydwa kupione na alledrogo jako używane i chyba sprzedane bo właściciele nie mieli do nich cierpliwości. Wadą ich jest wysoka cena zakupu nowego silnika i dedykowany tłumik - Puszka na którym te silniki strasznie kapryszą, trudno je wyregulować i lubią zgasnąć w locie w najmniej oczekiwanym momencie. Do obydwu kupiłem kolana i rury rezonansowe, raz ustawiony silnik nie potrzebuje żadnych regulacji przez bardzo długi okres ( 3 lata nic nie regulowałem), silnik pracuje równo i dało się odczuć przyrost mocy. W porównaniu z RCGF drgania na wolnych obrotach są dużo mniejsze i według mnie MVVS benzynowy jest bardzo dobrym silnikiem ale cena jest za wysoka i warto coś upolować na portalu aukcyjnym.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 08:34 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 grudnia 2014, 18:38
Posty: 225
Wiek: 43
Lokalizacja: Chełmek
Aby nie przedłużać tematu, walę prosto z mostu. Chodzi mi po głowie duży model spalinowy. Na celowniku mam tego Piperka i Miss. Co sądzicie o tych modelach?

_________________
Pozdrawiam
Janek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 09:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 17:02
Posty: 1594
Wiek: 71
Lokalizacja: Bestwinka
Kolega z lotniska miał w modelu MVVS 26 i silnik pracował przepięknie. Żadnych problemów z nim nie było, ale miał właśnie rurę rezonansową. Potwierdza się to, co pisał wyżej Mirek.
Zarówno Piper, jak i Morawa są dobrymi modelami, ale silnik przy tej wielkości to przynajmniej 50 ccm. Na 26 też pewnie poleci (dużo zależy od wykonania czyli wagi modelu) ale to będzie tylko spokojne wożenie się po niebie. Mój Piper PA18 z avatara ma 224 cm i niecałe 7 kg wagi do lotu. Mam tam ZDZ 40 i model potrafi latać bardzo dynamicznie, łącznie z podstawową akrobacją.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piper J-3 Cub 40 pierwsza spalina czy dobry wybór?
PostNapisane: poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 14:17 
Jeśli miałbym 2 i pół tysiaka to bez wahania wziął bym Miss Morava. Wydaje mi się że chcąc kupić nowy model, silnik 50cc i resztę wyposażenia to na pewno przekroczy 4 tysie. Sam model w Nastiku kosztuje prawie 2300.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

119,783,891 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL