Post pod postem
BUDOWA PŁATA
Płat na profilu KFm o rozpiętości 140 cm. składający się z trzech
warstw depronu rowkowanego 6 mm. Rowki widoczne są jedynie na górnym tylnym pokryciu
i zostały zasłonięte taśma klejącą pakową w momencie pokrywania modelu.
Wycinamy w płyty depronu trzy warstwy płata, warstwa górna (1) , środkowa (2) i warstwa spodnia (3)
W warstwach środkowej (2) i dolnej (3) po równym złożeniu wycięte zostają gniazda pod serwa.
Następnie w warstwie środkowej (2) wycięty zostaje rowek , będzie to kanał okablowania serwomechanizmów lotek.
Złożenie warstw dolnej (3) i środkowej (2) powinno dać taki efekt.
W warstwie dolnej (3) wycinamy otwór wyprowadzenie okablowania.
Warstwa dolna (3) zostaje rozcięta zgodnie z obrysem warstwy górnej (1) celem
wklejenia w nią dźwigara.
Warstwa środkowa (2) zostaje od przodu wzmocniona balsową krawędzią natarcia, balsa średnia lub twarda o grubości 6 mm. Wycinamy z niej stosowne listwy.
W warstwie tej dodatkowo wzdłuż rowka okablowania wklejona jest listwa balsowa 6x3.
W warstwie górnej (1) wklejony został dźwigar na krawędzi spływy z balsy twardej,
taki sam dźwigar połączył rozciętą warstwę spodnią (3). klejenie żywicą lub SOUDALEM Rev 66A.
W końcu całość sklejamy ze sobą SOUDALEM.
Metodą szlifowania nadajemy odpowiedni kształt krawędzi natarcia profilu.
Wycinamy lotki. krawędzie po wycięciu wzmacniamy listwa balsy (1), tył płata wzmocniony krawędzią z listwy sosnowej 6x3 (2)
Przed oklejeniem na górną część płata w miejscu kadłuba naklejam dodatkowe prostokątne kawałki depronu, szlifuje ten fragment by uzyskać coś na kształt normalnego profilu. Następnie na dolną i górną cześć naklejam pas wzmacniający ( pokrycie ) z balsy 1 mm (1) i dodatkowe wzmocnienia "lokalne" ze sklejki (2).
To wszystko na SOUDALU. Płat możemy zamocować na kadłubie w dowolny sposób, kołki i gumy lub śruby poliamidowe. Ja wybrałem metodę na śruby. W płacie zostały wywiercone dwa otwory, w kadłubie przed jego pokryciem wklejone zostały odpowiednie półki ze sklejki 6 mm, też nawiercone tak jak płat. Otwory zalane CA i nagwintowane.
Dół płata w części przy kadłubowej.
Serwa lotek przykręcone do wklejonych w gniazda półki z balsy.
Wyprowadzenie napędu steru wysokości.
Model po oblocie.
Jak to lata ?
Dość duży zakres prędkości, szczególnie ciekawie wygląda w wolnym locie, widać jak KFm walczy o to, by się utrzymać w powietrzu. Z racji dużych powierzchni sterowych ( lotek i wysokości ) bardzo czuły i diabelnie zwrotny.
Plan modelu ?, jeśli będzie jakoweś zainteresowanie rozrysuję.