bobik napisał(a):
:) było tutaj:
https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=85&t=6316po rozpakowaniu wybierz potrzebny...
Załącznik:
AirFoils.zip
To zupełnie nie o to chodzi.
Ktoś już tu wcześniej napisał, że w skrzydle modelu współczesnego szybowca WYCZYNOWEGO jest zastosowane kilka, czy kilkanaście profili.
Z gotowych jaki wybrać?
Wielokrotnie czytałem, że ktoś pisał do wiodących producentów o wskazanie jakie profile stosują w swoich produktach. NIKT NIGDY nie dostał odpowiedzi.
Czyli co? Są to profile z katalogu?
Niektórzy producenci, ale to nie ta formuła F1 tylko Ci, powiedzmy, GT podają czasem profile z katalogu, ale z zastrzeżeniem "modyfikowany" lub po prostu jako profil WŁASNY.
Dodatkowo, czy w klasowych zawodach latają modelarze na swojej roboty szybowcach?
Tylko bardzo nieliczni, a takich F1 jest u nas jeden i trzech czy czterech klejących własne, ale jakoś nie bardzo mogą nimi coś wygrać. (Jako modelarz mam dla Nich ogromny szacunek bez względu czy lepią je tylko dla siebie czy również na sprzedaż.)
Ja też projektując modele "turystyczne" dla siebie do wyboru profilu korzystam z katalogów, ale gdybym nie miał możliwości kupienia świetnego modelu zawodniczego to bym, jak napisałem, odrysował sprawdzony w najlepszym modelu profil. Nie wiem czy to ładnie czy nie, ale zaznaczam, że tylko dla siebie, nie do kopyta do serii.
No i to co też było często dyskutowane. Na klasowych zawodach latają modelarze czy latacze?
Ja uważam, że zawodnicy.
Wobec tego czego trzeba się wstydzić? Tego, że przerysowało się profil nie z katalogu tylko ze skrzydła i zbudowało szybowiec, czy tego, że kupiło się gotowy szybowiec wyprodukowany przez kogoś?
Uważam, że ja nie mam się czego wstydzić.