RcClub.eu https://www.rcclub.eu/ |
|
Lotus 78 corvette i Porsche 917 https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=117&t=10939 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | japim [ niedziela, 29 listopada 2020, 00:05 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Piękna robota. Aż miło popatrzeć. |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 29 listopada 2020, 15:22 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Teraz pokrywa rozrządu
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 12 grudnia 2020, 16:17 ] | |||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | |||||
Druga pokrywa rozrządu gotowa ( prawie jeszcze śruby ) Z ostatniej chwili ,wcisnąłem silnik . Musiałem ramę trochę rozsunąć bo rysunki ramy i silnika trochę sie różniły
|
Autor: | Jacek Kempiński [ piątek, 18 grudnia 2020, 18:07 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Blok z pokrywami zaworów jest już przykręcony . Teraz muszę zrobić " bębnarkę " i wyszlifować powierzchnie scierniwem . Małe poprawki imitujące śruby i takie czy inne zakamarki dorobić . Następnie przystępie do robienia wlotów powietrza do gaźnika .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 2 stycznia 2021, 17:55 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | |||
Osłony powietrza wraz z wentylatorem .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ środa, 6 stycznia 2021, 09:30 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | |||
Wentylator wmontowany
|
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 7 stycznia 2021, 16:55 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Mam takie pytanko do znawców bo w elektronice nie wyznaję się . Jaki opornik musi byc aby zmniejszyć z 7.2 v do 4v.( czy to jest 1,8 Ohm czy zle) Ten wentylator jest na 5v ale może byc na 4v nie musi tak szybko kręcić . |
Autor: | Rumcajs [ czwartek, 7 stycznia 2021, 17:57 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Uważam że lepiej użyć dzielnika napięcia - TU masz taki kalkulator online (pierwszy od góry), policzy Ci oporniki wg napięcia wejściowego i wyjściowego. |
Autor: | gjery [ czwartek, 7 stycznia 2021, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Aby wyznaczyć wartość rezystora trzeba znać prąd jaki pobiera wentylator przy zasilaniu 4V, wtedy z prawa ohma obliczamy jego wartość, trzeba obliczyć również moc tego rezystora. Jak masz miejsce na układ elektroniczny to można zastosować stabilizator napięcia, LM7805 lub LM317, pierwszy jest na 5V, przy drugim dobierasz wartość rezystora tak aby uzyskać odpowiednie napięcie. Pomocny może być kalkulator. http://extronic.pl/content/29-stabilizator-lm317 |
Autor: | Darek05 [ czwartek, 7 stycznia 2021, 19:50 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Ja myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie przetwornica step down z regulacją napięcia wyjściowego, jest coś takiego w wersji mini np. MINI 360 Przetwornica STEP-DOWN DC/DC LM2596 cena 3,20 pln link: https://allegro.pl/oferta/mini-360-prze ... 9694342352
|
Autor: | Jacek Kempiński [ piątek, 15 stycznia 2021, 18:25 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Rozdzielacze zapłonu
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 13 lutego 2021, 19:37 ] | |||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | |||||
Uporałem się z zamocowaniem silnika i przekładnia 1:3 . Musiałem obniżyć oś silnika aby wał przechodził pod spodem mechanizmu różnicowego . Aby wszystko się zmieściło musiałem wyfrezować w korpusie silnika aby koło zębate zmieściło się.
|
Autor: | wojcio69 [ sobota, 13 lutego 2021, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Poezja modelarstwa |
Autor: | Meloow [ sobota, 13 lutego 2021, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Taka robota do dla osób co w poprzednim życiu byli zegarmistrzami , ja to chyba kowalem byłem |
Autor: | tomtech [ sobota, 13 lutego 2021, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Piękna robota. Musimy się umówić abym mógł na własne oczy podziwiać. |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 14 lutego 2021, 09:27 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Można spotkać się jak nie będzie takich obostrzeń końcówka maja w Lotnisko Agroturlot w Trzebiczu nowym. |
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 27 lutego 2021, 18:17 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | |||
Wentylator wraz z osłona pomalowany . Osłona wlotów powietrza z wtryskami zamontowana jeszcze druga strona
|
Autor: | tomtech [ sobota, 27 lutego 2021, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Jacek Pięknie aż nie chce się wierzyć ,że to ręczna robota. Brawo |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 28 lutego 2021, 10:10 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | |||
Silnik Porsche 917- druga osłona wlotów powietrza wraz z wtryskiwaczami gotowa . Pozostało Pomalować zrobić cięgna gazu , aparat wtryskowy alternator i pare pierdółek i najważniejsze rury wydechowe
|
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 7 marca 2021, 16:06 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Taki alternator wyszedł tylko pasek bedzie 1 mm
|
Autor: | wojcio69 [ niedziela, 7 marca 2021, 16:25 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Autor: | tomtech [ niedziela, 7 marca 2021, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Jacek przyznaj się to jest fotomontaż Piękna robota od Ciebie trzeba się uczyć. ps. ten alternator będzie ładował aku? |
Autor: | krankor [ poniedziałek, 8 marca 2021, 07:49 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Jeju, przecież to pic. Alternator nie ma kabli! Jacek z jego wykonaniem drobiazgów to masochista jest edit: Prawda Wojtku, JESZCZE nie ma kabli |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 8 marca 2021, 07:54 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Grzesiu pisz zgodnie z prawdą Alternator JESZCZE nie ma kabli. Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Jacek Kempiński [ poniedziałek, 8 marca 2021, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Kabelki bedą , wyjscia z alternatora gotowe |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 14 marca 2021, 11:08 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Wreszcie po dwóch dniach udało się wyprodukować dźwigienki do otwierania przepustnic jeszcze do drugiej strony i bedą gotowe
|
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 18 marca 2021, 17:50 ] | ||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||||
Cięgna zamocowane .Jeszcze pozostał filtr olejowy , napęd do pompy wtryskowej , rury wydechowe i na sam koniec instalacja
|
Autor: | Rumcajs [ czwartek, 18 marca 2021, 17:54 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Idę do sklepu po 0,7 i upiję się na smutno .. |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 21 marca 2021, 15:20 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||||||
Sławku a co tam dłubiesz nie widać Ciebie . Rury wydechowe gotowe .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 27 marca 2021, 19:21 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Powoli , filtr olejowy zamontowany kółko napędowe pompy wtryskowej i część instalacji wtryskowej
|
Autor: | tomtech [ sobota, 27 marca 2021, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Jacek muszę to zobaczyć na własne oczy bo nie uwierzę. |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 28 marca 2021, 06:57 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Myślę że spotkamy się na rynku jak przyjdzie odwilż "choróbska " |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 8 kwietnia 2021, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Już może pytałem ale mam cos takiego i muszę z 7,2 zmniejszyć do 5v .Nie wiem nic wiecej jaki pobór bo musze dobrac opornik a nie mam przyrządu może ktos cos takiego przerabiał a na tabliczce nic nie pisze https://allegro.pl/oferta/5423-wentylat ... X6o9KamgT4 |
Autor: | Ellipsis [ czwartek, 8 kwietnia 2021, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
7,2V prawdziwe czy bateria tak nazywana? Pozdrawiam Hubert |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 8 kwietnia 2021, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
7,4V 2 cele na 5 V . Teraz wentylator tak chodzi że silnik zamiast w poziomie zaczyna unosic się |
Autor: | Jacek Kempiński [ piątek, 9 kwietnia 2021, 18:19 ] | ||
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 | ||
Walczę ale nieraz nerwy poniosą
|
Autor: | Darek05 [ piątek, 9 kwietnia 2021, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Ja też tak miałem niedawno , już mi przeszło nawet jestem trochę wyluzowany, ale u mnie skutki były bardziej drastyczne. |
Autor: | gjery [ sobota, 10 kwietnia 2021, 07:46 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Jacek Kempiński napisał(a): Już może pytałem ale mam cos takiego i muszę z 7,2 zmniejszyć do 5v .Nie wiem nic wiecej jaki pobór bo musze dobrac opornik a nie mam przyrządu może ktos cos takiego przerabiał a na tabliczce nic nie pisze https://allegro.pl/oferta/5423-wentylat ... X6o9KamgT4 W opisie podana jest moc tego wiatraka 1.7W i pobór prądu 0,34A, z tego wychodzi że potrzeba zredukować 2,2V na oporniku. Z wyliczeń wyszedł rezystor o wartości 6,5Ω, z typoszeregu chyba 6,8Ω wartość najbliższa. Moc tego rezystora 0,75W, aby się za bardzo nie grzał zastosuj 1-1,5W. ED I już wychodzi że te obliczenia o kant .... wyszły. Zapewne masz zasilanie lipo 2S przy pełnym naładowaniu taka bateria ma 8,4V, czyli trzeba już 3,4V zredukować. To wtedy należy zastosować rezystor 10Ω, ale już o mocy 1,2W, poprawka na nadmierne grzanie, to trzeba ze 2W. |
Autor: | Wielebny [ sobota, 10 kwietnia 2021, 08:14 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 corvette i Porsche 917 |
Wpakował bym stabilizor LDO z powodu niewielkiej różnicy napięć dla akumulatora w pełni naładowanego i prawie rozładowanego. Np LM 1117 (5V).Jeden układ scalony dwa kondensatory. Plusem układu będzie utrzymywanie napięcia na wyjściu podczas gdy napięcie akumulatora będzie spadać. Dzięki temu obroty wentylatora będą stałe |
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |