RcClub.eu https://www.rcclub.eu/ |
|
Lotus 78 corvette i Porsche 917 https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=117&t=10939 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | Rumcajs [ niedziela, 19 maja 2019, 07:45 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Ta skrzynia to samoróbka? |
Autor: | RobUk [ niedziela, 19 maja 2019, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Tak wygląda Rumcajsik:P Z chęcią zobaczę całość, nie wiem jak pozostali ale to w końcu forum RC (in general) |
Autor: | karlem [ niedziela, 19 maja 2019, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Jasne, że ciekawe i chętnie popatrzymy/pokibicujemy. |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 23 maja 2019, 16:35 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||
Zaczęło działać ale nie wiem na jak długo to szybko wyjaśnię . W moim modelu zrobiłem skrzynię biegów . Skrzynia działa ale muszę jakoś ją włączać . Jest to moje drugie podejście do sterowania . Ponieważ nie mogłem znaleźć serwa mikro aby obracało się o co najmniej 180 stopni . ( Chyba że wiecie jak takowe zdobyć lub jak przerobić standardowe ). Ja natomiast robię przekładnie aby uzyskać jak największą siłę i ruch posuwisto- zwrotny . W tym celu robię zębatkę a na wyjście serwa nałożę część koła zębatego które będzie zazębiać się z zębatką . Moje pytanie jest czy da radę przerobić serwo aby obracało się o 180 stopni lub gdzie można nabyć takowe) Skrzynie zrobiłem z blaszki 0,3 mm ( Mam rożne skrzynie robione przeze mnie ale to przy okazji )
|
Autor: | Rumcajs [ czwartek, 23 maja 2019, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Patrząc na drugą fotkę (a dokładniej - średnicę zębatki i część zębatą pręta) raczej wygląda mi na potrzebę ruchu o 360*, jednak jak by nie było sądzę że możesz użyć dowolnego typowego serwa. Otóż wystarczy byś na oś serwa założył dowolną zębatkę, ale jej ruch był przenoszony na pręt za pośrednictwem jeszcze jednej zębatki, której średnicę dobierzesz tak by otrzymać żądany ruch pręta.. |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 23 maja 2019, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Genialne jeszcze o tym nie pomyślałem w sumie da 180 stopni .Tak to wygląda i zmieniam biegi krzywką . |
Autor: | Andrzej_P [ czwartek, 23 maja 2019, 17:39 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Jacek Kempiński napisał(a): ... Moje pytanie jest czy da radę przerobić serwo aby obracało się o 180 stopni lub gdzie można nabyć takowe... Serwa 180* można nabyć np. tu ale można również przerobić zwykłe serwo, tu jeden z opisów przeróbki |
Autor: | Jacek Kempiński [ piątek, 24 maja 2019, 17:37 ] | ||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | ||||
Przedstawie model troszkę więcej . Model ma odzwierciedlać oryginał może jednak całkiem sie nie udało w skali bo sa pewne ograniczenia . Najpierw sterowanie przednimi kołami . W oryginale jest przekładnia zębata i ta mi sie tak udało odwzorować .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 25 maja 2019, 13:40 ] | |||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||||
A to mój poprzedni model
|
Autor: | Wladek [ sobota, 25 maja 2019, 15:07 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Chyle czolo, piekna profesjonalna robota, domyslam sie ze kolega zawodowo jest zwiazany z mechanika precyzyjna. Podziwiam i pozdrawiam Wladek. |
Autor: | Rumcajs [ sobota, 25 maja 2019, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Dokładnie - nic dodać nic ująć.. Co to za elementy widoczne pod przewodami na ostatniej fotce - dławiki robiące za filtrowanie napięcia? |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 26 maja 2019, 07:07 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||||||||
Dziękuję . Z mechaniką związany byłem paręnaście lat temu zamiłowanie pozostało . Pod kabelkami sa oporniczki zmniejszające napięcie na diodach z 7 v na 1,5 . A tak wyglada wewnątrz
|
Autor: | tomtech [ niedziela, 26 maja 2019, 09:03 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Piękna robota. |
Autor: | Jacek Kempiński [ poniedziałek, 27 maja 2019, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Tomtech - dziękuje Czy jest ktoś na forum co przerabia serwa aby zwiekszyć zakres do około 180 . Ja na tym sie nie wyznaje i nie mam omomierza .Bo mam takie serwo o odpowiednim wymiarze i sile 3,5 kg |
Autor: | tomtech [ poniedziałek, 27 maja 2019, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
A nie masz zwykłego miernika uniwersalnego? |
Autor: | Jacek Kempiński [ wtorek, 28 maja 2019, 18:13 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||
Wiesz ' Tomtech "nie mam nawet najprostszego miernika elektronika mnie przeraża .Proste okablowanie mogę wykonać ale już dalej klapa. Pomoże mi "Rumcajsik " Ciekawostka z budowy Corvette . Zbudowałem początkowo do modelu skrzynię bezstopniową . Była ona najdoskonalszą konstrukcja , jednak przy ciężarze modelu 3,5 kg felerem okazał się pasek klinowy . Można było wstawić pierscień stalowy jednak wtedy zmieniały się wymiary zewnętrzne .Chciałem aby wykonała go firma trudniąca się produkcją pasków ale cena zwalała z nóg . Ostatecznie zbudowałem prostą skrzynię dwu biegową .
|
Autor: | krankor [ wtorek, 28 maja 2019, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
A czy w miejsce paska klinowego nie dałby rady pracować odpowiedniej wielkości Oring? Wiem, Oringi nie są raczej zbrojone jak paski klinowe, ale może jakiś czas by pochodził. |
Autor: | Jacek Kempiński [ środa, 29 maja 2019, 17:35 ] | ||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | ||||
" krankor " tutaj jest już oring 4 mm i jak samo podwozie jeździło było ok ale jak już założyłem karoserię to po prostu zawijał się przy przyspieszeniu . Stosowałem nawet wąż w oplocie szmacianym jednak oplot ni był prostopadle di powierzchni i też do niczego . Chciałem zastosować pasek skórzany jednak nigdzie takowego nie zdobyłem był by jeszcze problem jak go połączyć . I tak zakończyłem przygodę z tą skrzynią . Teraz muszę wymienić baterię w tym modelu bo już od jakiegoś czasu nie mogę naładować . Kupione były w 2007 roku . Były to baterie Ni - Mh a teraz chcą zastosować li-po 2 celowe . Jedynie co to muszę dopasowac do poprzedniego wymiaru bo były one wpasowane w model .
|
Autor: | Tom [ czwartek, 30 maja 2019, 08:07 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Widziałem paski zębate o małych "średnicach" w drukarkach i elektronarzędziach, ale wiem jaki wymiar byłby odpowiedni. może ten link pomoże: https://www.ebmia.pl/mechanika-pasy-zeb ... 96_50.html Akumulatory litowo polimerowe, lub litowo jonowe są dużo mniejsze od Ni-Mh, tak że spokojnie się zmieszczą i zostanie wolne miejsce. |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 30 maja 2019, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
" Tom " długośc długość paska to około 106 mm takich nie było i musiał by to być typowy pasek klinowy . Rozważałem zrobić pasek typu łańcuchowego ale za dużo problemów . Do małych i nie ciężkich modeli jest to skrzynia wspaniała . Jak by kogo interesowała mogę podpowiedzieć jak zbudować . Co do innych ciekawostek w modelu to następnym razem |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 30 maja 2019, 20:55 ] | |||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||||
W przerwie budowy samochodów buduje sobie m/s Zubrzycki .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 1 czerwca 2019, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Wracając do Lotusa . Wymyśliłem sobie zmianę biegów ( drugie podejscie do mechanizmu )na zasadzie listw zębatych . Daje to taką możliwość że w każdym momencie jest taka sama siła przekazywana na listwę nazwijmy to listwą odbiorcza .Przekładnia na orczykach daje jedynie siłę przy 60 stopniach ja potrzebuje około 150 stopni do przesuwania drążka biegów .Teraz wszystko w rekach "Rumcajsika " który przerabia serwa . Od tej przeróbki podyktowana jest wielkość kółka jakie muszę wstawić do listwy zębatej odbiorczej . Taka miałem w pierwszej wersji . Krzywka listwowa . |
Autor: | Jacek Kempiński [ poniedziałek, 3 czerwca 2019, 18:35 ] | ||||||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | ||||||||
Zrobiłem takie sprzęgło do tego modelu , takie jak w samochodzie co prawda nie wiem jeszcze jak je wysprzęglac ale to do opanowania
|
Autor: | Jacek Kempiński [ środa, 5 czerwca 2019, 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Moja pierwsza skrzynia biegów . Miała ona 4 biegi . Sterowanie było za pomocą krzywek. Jednak ta skrzynia była do silniczka piko gdzie była mała moc i kółka zebate też odpowiednie były do tej mocy . Dzisiejsze moce silników są duże i zęby by nie wytrzymały . |
Autor: | Tom [ czwartek, 6 czerwca 2019, 07:11 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Podziwiam Twoje dzieła (dzieła z małej litery bo są małe) i naprawdę gratuluję. Kilkanaście razy byłem w siłowniach dużych statków, ale nigdy nie widziałem żeby z silnika wystawały kable z bananami |
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 6 czerwca 2019, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Dziękuje . Tomku bo ten silnik to była eksperymentalna hybryda na wolnym biegu odzyskiwał prąd |
Autor: | Jacek Kempiński [ piątek, 14 czerwca 2019, 17:54 ] | ||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | ||||
Mój dyferencjał . Udało mnie się zrobić z trzema satelitami .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 22 czerwca 2019, 16:37 ] | ||||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | ||||
Rozruch silnika do Lotusa Ford Cosworth DFV 3.0 V8
|
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 29 czerwca 2019, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Efekt porannej pracy - próba pierwszego biegu i na tym koniec bo nie wycisne z serwa kąta około 120 stopni a tyle bym potrzebował i stoje nie mam pomysłu . |
Autor: | Ellipsis [ sobota, 29 czerwca 2019, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Mogę dla Ciebie wycisnąć te 120 stopni z serwa. Opcja jeden - wysyłasz mi je, opcja dwa - dajesz do ręki na zlocie RcClub |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 30 czerwca 2019, 07:06 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Teraz wpadł mi pomysł . Czy jak bym wstawił serwo obrotowe i zrobił poszczególne wyłączniki na biegach to czy zdało by to coś egzamin. Jest parę wątpliwości natury techniczno - elektrycznej jak to rozwiązać ale czy warto będzie sobie tym głowę zaplatać . Najpierw zobacze co będzie się działo jak wstawie serwo obrotowe . Elipsiss - co do opcji drugiej to spróbuje wpaść na troszkę . Dzisiaj chcę po południu wpaść też na zawody do Kobylnicy . |
Autor: | Jacek Kempiński [ wtorek, 23 lipca 2019, 19:51 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||
Aktualnie pracuję nad końcówkami do wałków zmieniających biegi . Teraz wałek ociera się o krzywkę i to powoduje straty w sile potrzebnej do zmiany biegów . Podglądnąłem wyłączniki krańcowe i takie coś z kółeczkiem zmajstrowałem . Myślę że teraz wałek nie będzie tarł o krzywkę tylko przesuwał się o kółeczko .
|
Autor: | Ellipsis [ środa, 24 lipca 2019, 10:10 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Ale malutkie, fiu fiu |
Autor: | Jacek Kempiński [ sobota, 3 sierpnia 2019, 18:13 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Jak ktoś ma FB niech popatrzy https://www.facebook.com/jacek.kempinsk ... 331516377/ Zadziałało ale sie zdążyło spierdzielić . Spierdzieliło sie serwo . Podziękowania dla Sławka . Chyba znowu zapukam do niego Z tego jak działa i że wogule działa podskakuje jak dziecko |
Autor: | Ellipsis [ niedziela, 4 sierpnia 2019, 07:26 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
A ruszałeś potencjometry w tym serwie? |
Autor: | Jacek Kempiński [ niedziela, 4 sierpnia 2019, 09:51 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||
Myślę że przyczyna to moja wina . Za długo przytrzymałem drążek do oporu i przegrzał sie kabelek i co wiecej nie wiem ale nie działa . Mam to wszystko jeszcze nie wyregulowane drązki i popychacze oraz same potencjometry . Ale byłem tak zachwycony że musiało się spieprzyć . Samo to że serwo o sile 3,5 kg pociągnęło cały mechanizm i to swobodnie . Tak wygląda serwo jak się przypatrzy to widać osłone kabelka pomarszczoną .
|
Autor: | Jacek Kempiński [ czwartek, 22 sierpnia 2019, 17:57 ] | |||
Tytuł: | Re: Lotus 78 | |||
Ostatnia rzecz jaka została to mechanizm hamulcowy . Tutaj przednie zaciski i szczęki hamulcowe
|
Autor: | Jacek Kempiński [ piątek, 13 września 2019, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Jeszcze nie naprawione ale to nic . Zrobiłem światełko do Lotusa https://www.facebook.com/jacek.kempinsk ... 352010108/ |
Autor: | Jacek Kempiński [ środa, 2 października 2019, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Lotus 78 |
Teraz czas na mechanizm hamulcowy .Muszę wymyślic przeniesienie napędu na przedni i tylny hamulec |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |