RcClub.eu
https://www.rcclub.eu/

Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS
https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=64&t=4872
Strona 1 z 1

Autor:  Trah [ niedziela, 4 listopada 2012, 13:39 ]
Tytuł:  Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Mój Pioneer właściwie gotowy do lotu ale czekam na złaczki XT i densy, bo albo nie moge ładować albo podłączyć ;) ,
znalazłem więc temat zastępczy.
Będą jakiś czas temu na tzw giełdzie , przygarnąłem za 5 pln(no kto by nie przygarnął ? ) zabawke ,autko.nawet nie z myślą o jazdach.Ale wygląda na sprawne.Nie udało mi sie znaleźć żadnych informacji,na modelu tez niewiele.Na elektronice tylko napis RC040.Komora na akumulator ma 2 styki ( +) i 1 (-).Jak to podłączyć aby nie sfajczyć ?Z góry dzieki za sugestie
Obrazek

Obrazek

Autor:  piotrek2136 [ niedziela, 4 listopada 2012, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

to są oznaczenia do baterii. po prawej stronie wkładasz baterię + do góry a po lewej na odwrót. żeby podłączyć akumulator musiałbyś zasilić + i - na przeciwległych rogach tylko trzeba najpierw sprawdzić np. multimetrem jak są połączone. Z drugiej strony zasilanie na 3V?

Autor:  Trah [ niedziela, 4 listopada 2012, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

piotrek2136 napisał(a):
... tylko trzeba najpierw sprawdzić np. multimetrem jak są połączone. Z drugiej strony zasilanie na 3V?

W dziedzinie niskich napięć jestem słaby ,wię chwilowo nawet nie będę kombinował.
Komora ma wymiary większe niż zestaw baterii,jakie napięcie ?-żadnych oznaczeń.
Chyba to jest jednorazówka z dedykowaną baterią,
więc chyba pozostanie jako model niejeżdżący.

Autor:  piotrek2136 [ niedziela, 4 listopada 2012, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

a jak wygląda druga ścianka pojemnika ba akumulator? też są styki?

Autor:  Trah [ niedziela, 4 listopada 2012, 14:42 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Nie ,są tylko te 3 styki,jak na focie.

Autor:  piotrek2136 [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

to najlepiej go rozebrać i zobaczyć o co chodzi ;p

Autor:  Meloow [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

prawdopodobnie są 2 zasilania jedno do odbiornika a druga do silnika

Autor:  wojcio69 [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 14:53 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Po mojemu to tutaj był dedykowany pakiet składający się z dwóch ogniw tak jak pisze Marcin. Małe ogniwo na odbiornik i duże na silnik z wspólnym minusem.
Bez rozkręcenia i zaglądnięcia do środka to jest to gdybanie i wróżenie z fusów.

Autor:  piotrek2136 [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

mnie tylko zastanawia po co ktoś miałby wpaść na pomysł żeby dawać osobne zasilanie do odbiornika i silnika... po pierwsze problematyczne ładowanie bo: różne napięcia, różne pojemności, różny stopień rozładowania -> podwójna ładowarka?
druga sprawa... elektronika zasilana jest z 5V więc wystarczyłby 7805 i 4 kondensatory żeby było już w miarę poprawnie czyli łączny koszt około 1,5 kupując w zwykłym elektronicznym? ;p
ewentualnie faktycznie dwa ogniwa i silnik zasilany z 2 ogniw a reszta z "połowy" pakietu wpięta pomiędzy cele. tylko że jedna cela rozładowywałaby się szybciej...

krótko mówiąc... trzeba rozebrać...

Autor:  Meloow [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

piotrek2136 napisał(a):
mnie tylko zastanawia po co ktoś miałby wpaść na pomysł żeby dawać osobne zasilanie do odbiornika i silnika...


nie wiem ale mam podobne od kolegi autko na warsztacie ;)

Autor:  Andrzej_P [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

A może komora przygotowana jest pod 2 różne typy akumulatorów?

Autor:  Trah [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Dzięki za zainteresowanie
tak wyglada elektronika
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  piotrek2136 [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

jakbyś mógł jeszcze odkręcić tą płytkę z elektroniką i wtedy zrobić zdjęcie ;)
jak na razie wynika z tego że czerwony to VCC fioletowy GND? i kwestia tego niebieskiego, on prowadzi do trzeciego styku? tak?
mógłbyś odczytać co tam na płytce obok kabli, fioletowego i niebieskiego, jest napisane? W ogóle są jakoś oznaczone?

Autor:  Trah [ poniedziałek, 5 listopada 2012, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Cz+F łączą się na + w komorze baterii
N wychodzi na w komorze baterii
F łączy + oraz Cz+F na drugim +
Na scalaku PT
8A978P
Z0045VW
Obrazek

Obrazek

Autor:  Ellipsis [ wtorek, 6 listopada 2012, 01:42 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Ten scalak to zintegrowany 5 funkcyjny zdalny sterowacz. Zasilanie natomiast to 9V i 12V, według 9 strony dataszita
do poduszki

edit:
Sam scalak wytrzymuje maksymalnie 5V, polecają 4V.

Autor:  Trah [ wtorek, 6 listopada 2012, 15:21 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Ellipsis napisał(a):
Ten scalak to zintegrowany 5 funkcyjny zdalny sterowacz. Zasilanie natomiast to 9V i 12V, według 9 strony dataszita
do poduszki

edit:
Sam scalak wytrzymuje maksymalnie 5V, polecają 4V.

Dzięki,ale się zgubiłem pomiędzy 9,12,5,4 V a w/w instrukcja nie mówiła do mnie ludzkim językiem.Wciąż mam do dyspozycji 2+ i 1- bez pomysłu na sposób podłączenia ,pozdrawiam.

Autor:  Ellipsis [ czwartek, 8 listopada 2012, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Zdjęcia pomogły zidentyfikować układ, ale nie pomogą w rozszyfrowaniu przewodów. Pewnych rzeczy nie widać w ogóle na zdjęciach.
- do styków w koszyku baterii są podłączone 3 przewody; jakie to kolory i gdzie kończy się każdy z nich? Wprowadźmy może nazwy +1 i +2 dla dwóch róznych plusów zasilania
- co z włącznikiem? Widać, że wychodzi z niego czerwony przewód na płytkę(oznaczenie VCC) - (prawdopodobnie na +12V) ale z co z resztą przewodów? Pewnie idą w kierunku koszyka...
Najwyraźniej przewód niebieski będzie wspólnym minusem, jeśli potwierdzisz, że jest przylutowany z jednej strony w koszyku baterii do styku oznaczonego minusem (-) a z drugiej wchodzi w płytkę w miejsce oznaczone jako GND.

Autor:  Trah [ czwartek, 8 listopada 2012, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Zasilanie silnika :2 PLUSY i 1 MINUS

Dziekuję,postaram się w łikend sfotografować ,skąd dokąd który kabel idzie i opisać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/