RcClub.eu https://www.rcclub.eu/ |
|
Piper PA-18 super cub https://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=14&t=5160 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | merlin71 [ niedziela, 30 grudnia 2012, 13:08 ] |
Tytuł: | Piper PA-18 super cub |
Jesienią ubiegłego roku przyszedł mi do głowy pomysł na pipera Z założenia miał być to model spokojny do rekreacyjnego latania i treningu, konstrukcyjny oczywiście, pod posiadany silnik ST G-40, a więc skala 1:6, 1:7... Nie mając zadnej dokumentacji zaczołem grzebanie w necie w poszukiwaniu planów, wpadły mi na początek takie : http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1960767 Póżniej wyszukałem jeszcze dużo innych jednak te wydały mi się najbardziej pasujące do mojego pomysłu. Posługując się nimi zaczołem budowę, wprowadzając też trochę swoich modyfikacji. Pierwszą rzeczą było przeliczenie wymiarów, padło na skalę 1:6. Póżniej wykreśliłem rysunki wykonawcze podstawowych części i wyciąłem boki przedniej części kadłuba ze sklejki skrzynek po owocach następnie skleiłem boki kadłuba w formie kratownic: kolejną czynnoscią było wycięcie wręg i żeber przykadłubowych no i póżniej montaż całości ... póżniej celem przymiarki Piperek dostał silnik : na tej fotce podczas klejenia bocznych listew profilujacych. Ster kierunku praktycznie gotowy : Wczoraj udało się polutować podwozie : i teraz piperek wygląda tak: czekam na sugestie i komentarze! |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 31 grudnia 2012, 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
1. Sugestii nie potrzebujesz. 2. Piękna robota. Czym Zamierzasz pokrywać? |
Autor: | instruktor [ poniedziałek, 31 grudnia 2012, 13:59 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Irku w/g mnie to z tym silnikiem bedziesz mógł akrobację krecić ale zawsze dobrze jest mieć moc w zapasie Takim ST latałem akrobatkiem 2,4 kg do lotu |
Autor: | BartekW [ poniedziałek, 31 grudnia 2012, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Witam serdecznie entuzjastę PA - 18 Z wielkim zainteresowaniem będę śledził postępy w budowie (na podstawie zdjęć wnioskuję że nie jest to kolegi pierwszy model), Ja ze swoim PA - 18 walczę od ponad roku, i w końcu udało mi się go wyciąć i teraz składam go składam (konkurs) Mam kilka pytań, 1. Czy oba arkusze planów po wydrukowaniu trzymały skalę? Ja sobie z tym nie mogłem poradzić jeżeli tak ta za pomocą jakiego oprogramowania kolega je wydrukował? 2. Jak będzie połączony statecznik poziomy z kadłubem właśnie kombinuje z moim modelem. Życzę koledze dużo radości z budowy i zabawy przy lataniu. Pozdrawiam Bartek |
Autor: | merlin71 [ wtorek, 1 stycznia 2013, 11:34 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
To może po kolei: Stema - sugestie zawsze mile widziane może ktoś ma jakis ciekawy pomysł na wykonanie jakiejś części, elementu, jakieś inne świerze spojrzenie na całość ... i dzięki za pochwałę Pokrycie to nie będzie nic wyszukanego - zwykła biała folia pokryciowa - standard Mój Piperek będzie biały bo większość jest "yellow" i jakoś mi to tak średnio wygląda, czy każdy piper musi być żółty? Jeśli chodzi o pokrycie/ malowanie - miało być coś takiego: http://www.hyperscale.com/2009/gallerie ... 32dw_1.htm ale przeglądając różne fotki w necie wpadło mi w oko takie - http://www.wipaire.com/myaircraft/piper ... allery.php - ostatnie zdjecie - biały z zielonymi paskami i raczej mój właśnie taki będzie ale do tego jeszcze daleka droga Instruktor - silniczek pewnie wystarczył by jakiś nawet 2,5-3,5cm ale "jaki mają taki pchają" zresztą tak jak napisałeś od nadmiaru mocy głowa nie boli. Wyczytałem też gdzieś kiedyś że latanie cały czas na pełnym gazie też nie jest zbyt rozsądne. Ten ktoś, już nie pamiętam kto, ale pisał że to tak jak jazda samochodem z cały czas wciśniętym pedałem do podłogi no i miał chyba rację bo silniczek dostaje wtedy ostro ... Jesli chodzi o wagę to też zakładam że będzie ponad 2kg do lotu, nie chciał bym tylko przekroczyć 2,5kg a też większość chińskich "trenerków" lata na silniczkach .40 i są to porównywalnej wielkości modele, więc myślę że będzie dobrze. BartekW - również witam serdecznie! Przyznam że podglądałem Twój temat już wcześniej też Dzięki za zainteresowanie. Jeśli chodzi o plany to rzeczywiście nie trzymały skali, jeden rysunek po przeliczeniu wymiarów był w innej skali niż drugi. Nie jestem zbyt dobry w obsłudze komputera wiec tak jak pisałem rysunki wykonawcze wykresliłem sam a plany mam wydrukowane jak popadło, na kartkach A4 i traktuję je tylko poglądowo przy budowie. Również jak pisałem nie trzymam się kurczowo tego co tam zawarte, wprowadzając podczas budowy swoje pomysły i modyfikacje. Jedną z nich są boki kadłuba w połowie ze sklejki, na planach jak widać jest to w całości kratownica z listewek w przedniej cześci kryta balsą. Na statecznik poziomy mam narazie taki pomysł żeby wykonać go jako dwie oddzielne połówki, łączone przechodzacymi przez kadłub drutami a całość była by spięta linkami jak w oryginale ale narazie jeszcze się zastanawiam nad tym pomysłem. Nie wiem czy to nie nazbyt skomplikowane. nie chciał bym żeby montaż modelu na miejscu lotów zajmował mi póżniej pół dnia Jednak stat. poziomy musi być odejmowany zeby ułatwić transport modelu. Bobik - wielkie dzieki za plany mustanga, miałem napisać na meila ale jakoś tak zeszło... wszystkim dziękuję za zainteresowanie tematem. pozdrawiam! |
Autor: | BartekW [ czwartek, 3 stycznia 2013, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Witam, Janusz wielkie dzięki za podpowiedz co do wymiarów arkuszy jak znajdę chwilkę to postaram się zastosować do twoich wskazówek i wydrukować. Bardzo dziękuję za plany którymi się zaoferowałeś, ale już posiadam w swoich zbiorach a nawet na ich podstawie przygotowałem projekt pod wycinankę laserową. Irek właśnie walczę z opcję demontowania statecznika i usterzenia poziomego, ja zrobiłem to za pomocą kieszeni wykonanej w profila węglowego o przekroju kwadratowym 4x4mm z otworem fi 3mm. W ten profil będzie wchodził bagnet z rurki węglowej fi 3mm, zdjęcia zaraz zamieszczę w wątku konkursowym. Mam prośbę o zdjęcie dolnych listew garba przy stateczniku pionowym bo mam troszkę wątpliwości. Pozdrawiam Bartek. |
Autor: | bobik [ piątek, 4 stycznia 2013, 13:13 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
witam Bartku, wymiary arkuszy,które podałem,odnoszą się do planów Merlina71 - http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... stnum=9867 - jednak po otwarciu pdf-ów mam pewne wątpliwości co do rzeczywistych wymiarów tych planów.Rysunki są niewyrażne,a rozpietość modelu miałaby około 80-84cali tj.ponad 2metry. Prawdopodobnie są powiększone ok 2x. Na forum RCUniverse widziałem zdjęcie zdejmowanego usterzenia.Z przodu był bucik wsuwany w wycięcie w żeberku,a z tyłu przykręcane od dołu śrubą M5 z plastiku.Cały zespół stateczników był sklejony na sztywno jako całość.Nie wiem jak rozwiązono tam wypinanie cięgieł od serw. |
Autor: | merlin71 [ sobota, 5 stycznia 2013, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Bartek - to co mam zrobione w tylnej części kadłuba to jedynie statecznik pionowy i ster kierunku. Całość na fotkach w pierwszym poście. Jak narazie nic więcej nie zrobiłem więc nie pomogę w sprawie listew "garba". Z planów wynikało by że konczą się one w połowie szerokości stat. pionowego ... Tak to trochę dziwnie ... Ale przegladając fotki prawdziwego samolotu to tak by to jakos wychodziło. Zobacz sam, na google-grafika wyszukuje całe multum fotek Pipera PA-18. Janusz - rozpiętość w/g tych planów ok. 2m jest całkiem realna, zauważ że podany tam silnik to właśnie .40 - tka. Mój model bedzie miał 179cm rozpietosci. |
Autor: | bobik [ sobota, 5 stycznia 2013, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
witam Irku, rzeczywiscie WS może tyle wynosić - kratownica kadłuba jest wykonana z balsy 5x5 wzmocniona żeberkami ze sklejki 3mm.Sprawdziłem jeszcze raz rysunek.Wprowadziła mnie w błąd niewyrażna kopia planu - tak jakby był powiększany z A4 |
Autor: | BartekW [ niedziela, 6 stycznia 2013, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Witam, Janusz, dzięki za podpowiedź z pomysłem domontowania całego modułu usterzenia przy następnej wersji, mojego PA - 18 postaram się to rozwiązanie wykorzystać. Irek co do tych listew to już od pewnego czasu mnie męczy zakończenie pośrodku statecznika, najprawdopodobniej chodzi o łagodne wejście listew i wyoblenie poszycia. Ja zakończyłem na końcu statecznika teraz będę dopasowywał do obłości kadłuba. Pozdrawiam Bartek |
Autor: | merlin71 [ sobota, 26 stycznia 2013, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
W temacie Pipera przez dłuższy czas nie działo się nic praca, obowiązki domowe , a także przez nowy nabytek - łódkę Robbe San Remo którą kupiłem na allegro lekko zdezelowaną i też wymaga trochę pracy, jednak wiele w tym temacie nie planuję, chce ja poprostu doprowadzić do stanu sprawnosci na tym wyposażeniu które tam jest fabrycznie i ma to być poprostu taka mała odskocznia czasem od latania. Nie wiem też jeszcze czy mi się wogóle pływanie spodoba jak nie to łódka poleci znów na allegro Ale do rzeczy. Ostatnio znów ruszyłem troche z piperem - terminy gonią, planowany oblot wiosną a tu piper daleko w lesie Jako że żeberka miałem juz wcześniej przygotowane wyciołem i skleiłem koncówki skrzydełek: póżniej przyszła pora na złożenie płatów: i wklejenie końcówek: to narazie tyle... |
Autor: | merlin71 [ środa, 13 lutego 2013, 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Budowa pipera znowu trochę utknęła wydłubałem trochę drobnych elementów, nic szczególnego, roboty sporo a efekty marne zrobiłem ramkę pod uszczelkę klapki u góry kadłuba : poniewaz wymysliłem sobie że może kiedyś dorobię do pipera pływaki i spróbuję startów z wody. Kadłub i ogólnie model ma być szczelny, żeby w razie jakiejś nieprzewidzianej okoliczności na wodzie, typu kapotaż, nie poddał się łatwo mam jeszcze zamiar całą konstrukcję przed pokryciem wymalować cellonem. Jak widać na zdjęciach, wkleiłem też kołki w żeberka kadłubowe do zamocowania płatów. Wykonałem też otwory, przez które będą przechodziły gumy spinające. Jest to według mnie bardzo dobre rozwiązanie do takich w miare lekkich i spokojnie latających modeli. Bardzo promowane przez p.W.Schiera w jego ksiażkach i stare sprawdzone metody są bardzo niezawodne Kołki wkleiłem również w płaty: zrobiłem też takie mocowania zastrzałów: nie wiem czy tak wystarczy czy może by to wzmocnić jeszcze troche jakoś? Nie mam też pomysłu na mocowanie zbiornika który zamierzałem zrobić z jednego z tych pojemniczków: Armaturkę mam i nie było by problemu tylko jak to zamocowac w kadłubie? Jakoś tego nie widzę... miejsca w sumie jest sporo: Nie mam pomysłu poprostu... Może jakaś podpowiedż? |
Autor: | merlin71 [ wtorek, 19 lutego 2013, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Co jest Panowie? Zadnego odzewu... nikt nie ma zadnego pomysłu na zbiornik? |
Autor: | Osa [ wtorek, 19 lutego 2013, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Ja mam, w gąbkę go i na trytytkę tylko do czego? Pusto tam masz z przodu Musiałbyś coś dokleić, podłużnice dwie? |
Autor: | merlin71 [ czwartek, 21 lutego 2013, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Właśnie tak myślałem żeby tam coś dosztukować bo tak mierzyłem ten zbiornik, pianka jakaś, trytytka, guma może... jakoś nie wiem co z nim zrobić bo nie mam sie czego tam przyczepić... ale teraz już pomału coś wykluwa sie w mojej głowie i chyba niedługo się za to wezmę. Zrobię tak jak napisałeś - wkleje chyba dwie podłużnice tylko z listwy trójkątnej i wtedy do nich ten zbiornik nieszczęsny jakoś. Narazie póki co zająłem się czymś innym, sklepałem zastrzały Jutro moze wrzuce fotki jak sie uda. |
Autor: | merlin71 [ wtorek, 26 lutego 2013, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Dłubania przy Piperze ciag dalszy: zastrzały tu juz pomalowane - Pomalowałem też podwozie - dorobiłem osłony - całość już poskładana, gotowa Mocowanie zbiornika to niezła rzeżba wygląda tak: a zbiornik będzie siedział w piance : Mam nadzieję że będzie to funkcjonalne ... |
Autor: | BartekW [ sobota, 16 marca 2013, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Hej, Z czego zrobiłeś zastrzały ? i drugie pytanko z jakiego pręta zrobiłeś zawieszenie? Pozdrawiam Bartek |
Autor: | merlin71 [ niedziela, 17 marca 2013, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Zastrzały to listewki 13x5 i 8x5, końcówki z blachy stalowej 1mm grubości oraz drut stalowy 2mm ze szprych rowerowych. Zawieszenie? myslę że chodzi o podwozie, więc drut stalowy 3mm ze sklepu modelarskiego a haczyki też ze szprychy, ale nie wiem czy nie będzie zbyt sztywne, nie bardzo pracuje jakoś, może 2,5mm by wystarczył? Chociaż model jeszcze dostanie masy ... |
Autor: | merlin71 [ piątek, 29 maja 2015, 18:14 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
No ładnie! Ponad dwa lata minęły od ostatniego wpisu! A miał być to taki szybki projekt i budowa rekreacyjnego modelu.. widać u mnie to się nie sprawdza. Piper utknął na szafie a ja zajmowałem się trochę głównie remontami innych modeli, no ale wreszcie zlazł z szafy i troszkę przy nim podłubałem ostatnio. jutro lub pojutrze wrzucę jakieś foto z opisem. W sumie niewiele, troszkę tam drobnicy, no ale zawsze coś... |
Autor: | endriuRC [ piątek, 29 maja 2015, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Co do mocowania podwozia na gumce, gumka recepturka szybko butwieje i trzeba pilnować aby czasem nie pękła. |
Autor: | merlin71 [ sobota, 30 maja 2015, 17:24 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Gumki przy podwoziu mają za zadanie, coś tak jak w prawdziwym samolocie, ściągać główne golenie, amortyzując trochę przy okazji. Trochę to odwzorowuje rozwiązanie podwozia prawdziwego samolotu Piper Cub. Rzeczywiście takie recepturki nie są zbyt trwałe, ale zmienić je co jakiś czas to też nie wielki kłopot. A może też założę pętle z modelarskiej gumy... ? zobaczę jak będzie w praktyce. To teraz trochę o niewielkich postępach w budowie modelu Początkowo zamierzałem tak jak na planach umieścić silnik cylindrem lekko pod katem w dól. Później po przymiarkach innego silnika, doświadczeniach z innego modelu zdecydowałem się jednak że będzie cylindrem w bok. Myślę że będzie łatwiej jednak go zassać przy rozruchu, założyć żarkę czy w ogóle... aha, uszkodził się też w boju tłumik który chciałem zastosować, więc teraz będzie chyba taki typu "pitts". Wygląda to tak: Zrezygnowałem też ze zbiornika samoróbnego. Będzie typowy, zakupiony w modelarskim. Nie miałem pomysłu na przepuszczenie przewodów paliwowych przez wręgę silnikową, samo mocowanie zbiornika i sposób jego wkładania czy wyjmowania z modelu, gdyby zaszła taka potrzeba, było by nazbyt utrudnione albo całkiem nie możliwe. Jakaś wymiana przewodów paliwowych czy rurek które zjadł metanol... Musi być w miarę łatwo. Od góry wkleiłem półkę miedzy wregi: Od dołu będzie podobna. Między nie będzie wchodził zbiornik. przewody paliwowe przez otwór we wrędze silnikowej. Pokryłem jak widać przednią górna cześć, po wklejeniu dolnej półki zamknę dół. Zbiornik okazał się lekko za długi więc tablicy przyżądów nie będzie, niestety... :/ |
Autor: | Finidi [ sobota, 30 maja 2015, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Tylko modelarska guma. |
Autor: | merlin71 [ niedziela, 31 maja 2015, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Z ta modelarska to tez nie taz ze tylko. (?) Recepturki maja te zalete ze zakladam kilka pasm, 5 czy wiecej, jak mi tam przyjdzie do glowy, wiec gdy jedno nawet peknie czy dwa to jeszcze kilka trzyma. Jest to bezpieczniejsze wedlug mnie. Poza tym wszedzie tego pelno wiec tez nie problem... |
Autor: | merlin71 [ poniedziałek, 1 czerwca 2015, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Ups... Pisałem wczoraj z telefonu. Chciałem dzisiaj "edytowac" a widzę że już nie mam tej możliwości... |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 1 czerwca 2015, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Ojtam, ojtam... Nie popadaj zaraz w depresję. Jak to mówił klasyk: Nie bądź pan rura i nie pękaj Zwróć tylko uwagę na to przy następnych postach |
Autor: | merlin71 [ wtorek, 2 czerwca 2015, 18:39 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Nie no spoko nie jestem aż taki wrażliwiec tylko że chciałem poprawić... ale czort tam... Co do modelu to niestety znowu sobie poleży... :/ wyjeżdżam do Francji na miesiąc. |
Autor: | merlin71 [ niedziela, 6 września 2015, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
coś tam znowu grzebię przy piperku, niewiele ale chociaż trochę coś... jak będą jakieś większe postępy to dorzucę jakieś fotki. Narazie nie ma co... Ponieważ znalazłem teoretyczny projekt modelu pipera "rozkminiony" przez Pana W.Schiera, poczytałem i porównałem trochę moje poczynania w stosunku do założeń teoretycznych p.Schiera. wiele jest zgodnych, trochę będę chyba poprawiał. Zmienię wznios płata z mojego 3 stopnie na 2 zalecane przez p.schiera. Kąta zaklinowania płata nie zmienię. Mam 1 stopien a p.Schier zalecał na 0, ale to bym musiał zniszczyć to co mam zrobione. Przerobić wręgi kadłuba żeby przestawić żeberka przykadłubowe... za duzo roboty... W związku z powyższym mam prośbę do kolegów: czy ma ktoś jakieś dobre plany SAMOLOTU? chodzi mi o rozpiętość statecznika poziomego. Może ktoś wie jaka była w samolocie? jak duży statecznik mam zrobić? Pan W.Schier napisał w projekcie że oryginalny statecznik powiększyć x1.15 wymiary liniowe. Robię model z planów innych i nie wiem jak to się ma do orginału i tego co zaleca p.W.Schier... |
Autor: | bobik [ niedziela, 6 września 2015, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Japońce zrobiły tak: Ws 74 in Załącznik: rysunek ma wymiar :291,7x334,3 mm |
Autor: | Wladek [ niedziela, 6 września 2015, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Irku,skoryguje Twoje obawy odnosnie kata zaklinowania skrzydla. O ile zrobiles dokladnie tak jak widze na rysunkach tego modelu to bez obaw ,wszystko jest prawidlowo, z tego co widze na rysunku , dolna powierzchnia skrzydla (profil Clark Y) jest praktycznie ruwnolegla do teoretycznej osi kadluba , co to znaczy kat natarcia skrzydla jest praktycznie + 2.5-3 stopnie,( zaznaczam przy profilu Clark Y ). Co do statecznika poziomego , polecam 18 do 20% powierzchni skrzydla. Pozdrawiam Wladek. |
Autor: | merlin71 [ niedziela, 18 października 2015, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Trochę z doskoku ale posiedziałem znowu conieco przy Piperze. Zrobiłem klapkę zamykającą górę kadłuba: wymalowałem też wnętrze, nie do końca co prawda... Zamknąłem dół kadłuba pod zbiornikiem: wymalowałem też wręgę silnikową na biało lakierem samochodowym, dwuskładnikowym. Ostatnie moje poczynania to usterzenie właśnie: mocowane jest do kadłuba jak widać przez nasunięcie na dwa stalowe druty, 2mm. Jeszcze będę musiał dorobić odciągi spinające całość jak w oryginale. Nie wyszło najlepiej ale przerabiałem całość dwa razy, już nie poprawiam. Mam dość... teraz kadłub wygląda tak: |
Autor: | pacyfic_77 [ środa, 21 października 2015, 08:10 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Uwielbiam te drewniane konstrukcje |
Autor: | merlin71 [ czwartek, 12 listopada 2015, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
pacyfic_77 napisał(a): Uwielbiam te drewniane konstrukcje Ja też... Mała aktualizacja: usterzenie pokryte, odciągi gotowe odciągi zrobiłem tak że do pionowego są na stałe, a po nasunięciu na druty przechodzące przez kadłub połówek poziomego drugie końce zaopatrzone są w haczyki i zaczepiam je o blaszki na stałe przy poziomym Od dołu podobnie tylko że na środku są spięte gumą która naciąga całość na tym zdjęciu widać też popychacz który ma rozdwojony koniec z drutów i zaczepiany jest do każdej połówki poziomego. Zrobiłem też takie kopyto przodu maski silnika jeszcze nie wiem co mi dalej z tego wyjdzie... jakoś boję się robienia form... no i lotki / klapy będą ze styro narazie tak z grubsza wycięte tylko... |
Autor: | Ellipsis [ czwartek, 12 listopada 2015, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
merlin71 napisał(a): jeszcze nie wiem co mi dalej z tego wyjdzie... jakoś boję się robienia form... Załącznik: 59be774c8fdfa7dd.jpg [ 180.07 KiB | Przeglądane 15038 razy ] |
Autor: | merlin71 [ środa, 18 listopada 2015, 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
O matko!!! Jak coś takiego ma się wykluć to ja odpuszczam! |
Autor: | merlin71 [ poniedziałek, 14 grudnia 2015, 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
No i nie taki diabeł straszny... Formę przedniej części maski silnika zrobiłem starą, niskobudżetową metodą, z gipsu budowlanego :] Wyszła nawet fajnie dosyć dobrze też wyszła z niej odbitka później z laminatu zrobiłem górną część i dolną tłumik tylko trochę mocno wylazł no ale nie ma rady... no i wylaminowałem boczne klapy osłony silnika. Jedną już zamocowałem do zawiasków Też lekko silnik wylazł myślałem że cały się schowa ale jak widać nie dało rady... Ogólnie mozolnie to idzie trochę ale już ten przód nabiera wyglądu samolotu a nie takiego "terminatora"... Jestem nawet zadowolony. Może nie jest idealnie ale moim zdaniem w miarę... aha, jeszcze dodam ze boczne klapy będą otwierane, żeby było dojście do silnika. |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 14 grudnia 2015, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
merlin71 napisał(a): tłumik tylko trochę mocno wylazł no ale nie ma rady... Też lekko silnik wylazł myślałem że cały się schowa ale jak widać nie dało rady... Jak nazwa wskazuje wszelkie osłony mają osłaniać, a nie "nie dało rady". Może to przemyśl? |
Autor: | merlin71 [ wtorek, 15 grudnia 2015, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
No tak, masz rację, ale jest jak jest... Kombinowałem już nad tym trochę. Silnik jest dość duży jak na swoja pojemność, ustawiony jest jak powinien, skłon i wykłon... nic nie poradzę. Osłony wymiarami do skali... Może gdyby je powiększyć nieznacznie, albo gdyby model był większy troszkę, skala nie 1:6 tylko powiedzmy 1:5,5. Trudno, będzie tak jak jest. Myślę też że te wszystkie otwory pomogą trochę w chłodzeniu silnika. Pewnie niewiele, ale zawsze coś, bo taki mocno zabudowany, nie chciał bym żeby się przegrzewał później. Model przede wszystkim ma dobrze latać. Tak to sobie tłumaczę i pogodziłem się już z tym Zresztą wydaje mi się że nie jest to aż tak bardzo rażące. Najwięcej wystaje tłumika, od dołu, a to aż tak bardzo nie rzuca się w oczy. A otworek na żarkę do świecy i tak bym zrobił, dla wygody. |
Autor: | merlin71 [ wtorek, 2 lutego 2016, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
Robota pomału jakoś idzie ale to taki etap że duperele się dłubie. Efektów nie widać zbytnio a czas leci... z maską tragedii nie ma, elementy silnika nie wystają aż tak rażąco: Kadłub narazie poszedł na szafę, a wziołem się dalej za skrzydełka. Zamontowałem żarówki w reflektorze do lądowania: Oszlifowałem lotki i klapy, może jeszcze trzeba będzie trochę poprawić ale to bliżej końca. Zamontowałem też serwa do klap: Serwa do lotek będą tak samo. Dłubanina... |
Autor: | Stema [ wtorek, 2 lutego 2016, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Piper PA-18 super cub |
merlin71 napisał(a): z maską tragedii nie ma, elementy silnika nie wystają aż tak rażąco: Jest świetnie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |