No i tak właśnie Staszku zaplanowałem zrobić. Ta półeczka to już trzecia przymiarka i chyba ostatnia. Właśnie wyciąłem nową i regulator dałem o 10 mm bliżej silnika a odbiornik przesunąłem 5mm w stronę ogona więc zyskałem 1,5 cm luzu między urządzeniami. Z tego co pamiętam jak latałem EG Pro to regulator leżał bezpośrednio na odbiorniku i nigdy się nic nie stało.
Co do tego przełącznika Jeti to jest to urządzenie, które ma sprawdzać napięcie na dwóch pakietach i podawać na odbiornik zawsze z tego które ma wyższe. Tam się chyba nic niedobrego dla odbiornika nie generuje, żadne pole magnetyczne czy inne świństwo więc spokojnie mogą obok sobie leżeć. Nie wiem ale jakoś bezpiecznie się czuje jak mam zabezpieczenie w postaci dwóch pakietów zasilających elektronikę, choć w innych modelach zasilam tylko z jednego i na tą chwilę (tfu, tfu na psa urok) nic się nigdy nie wydarzyło.
PS
mammuth napisał(a):
Zmien radio na jeti skoro juz w wylacznik zainwestowales
Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29 Posty: 5574 Wiek: 47 Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Brzydka ???? Masz dobry gust co do modeli ale co do radia to ...... lol
Wstawie pozniej link do czegos co tu sie popularne robi - opti saver czy jak go tam... W takim modelu podwojne zasilanie to dobry pomysl jest. Ps. Byc moze Cie pomecze kupa pytan co do tego szybowczyka - znajomy chcial zanabyc w topmodel francja ale mu napisali ze za duzy aby sciagac, a sie biedak uwzial na cos w tym rozmiarze.
_________________ Pozdrawiam Robert vel mammuth . Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem. Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc jesli pomoglem - to kliknij >>>POMOGL<<<
Zrobiłem już prawie cały ogon. Zostało jeszcze trochę drobnych poprawek ale co do zastosowanych rozwiązań to już tak zostanie ponieważ wszystko zostało powklejane.
Niestety bez małych problemów się nie obeszło. Podczas wklejanie mocowania dla serwa od steru kierunku ramka wykrzywiła a w zasadzie to przesunęła się o 1mm. Niestety teraz snap kulowy trochę zahacza co zresztą słychać na filmiku. Drugi problem to zrobiłem kurde mole mała dziurę w stateczniku pionowym. Chciałem odrobinę podszlifować żeby ten snap się nie ocierał. Zamiast to zrobić papierwm ściernym wymysliłem sobie że założe małego freza i bardzo delikatnie z dużym wyczuciem zdejmę te 0,5 mm żywicy w miejscu haczenia. No i z bardzo dużym wyczuciem wywaliłem dziurę na 3mm
Teraz trochę dokumentacji fotograficznej i filmowej.
Tak jest zamocowane serwo od wysokości. Na filmie będzie widać, że do poprawy jest mocowanie serwa - bo się rusza. Niestety otwór pod śrubę się wyrobił bo przykręcałem chyba ze 30 razy, żeby dobrać odpowiednią długość dźwigni oraz stosowne snapy oraz długość samego snapa (musiałem 1/2 uciąć tego aluminiowego snapa). Na ostatnim zdjęciu strzałka czerwona wskazuje dziurę technologiczną, którą musiałem wywiercić żeby wkręcić drugą śrubę do ramki. Trzeciej śruby nie będę przykręcał bo żal dziurawić ogon i zamierzam w związku z tym albo przykleić na dwustronną taśmę, albo owinę koniec serwa tak max. 1/3 taśmą izolacyjną i podkleję UHU Por -em. (ale tylko sam koniec całego raczej nie będę kleił)
Załącznik:
10.jpg [ 68.37 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Załącznik:
10.1.jpg [ 74.13 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Załącznik:
15.jpg [ 69.71 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
No i na koniec serwo od kierunku. Trochę zabawy z tym cholerstwem było. Przymiarki do ramki pod serwo kierunku. Kolejne fazy dochodzenia do ostatecznego rozwiązania.
Załącznik:
11.0.jpg [ 61.69 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Załącznik:
11.jpg [ 41.44 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Załącznik:
11.1.jpg [ 35.24 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Poniżej juz zamontowane i przykręcone serwo. Niestety na razie jeszcze mam mały problem z wielkością wychyleń steru kierunku. U mnie na tą chwilę jest po 20mm w każdą stronę, a ja bym chciał zgodnie z zaleceniem producenta mieć po 25 mm na stronę. Niestety przy takim rozwiązaniu popychacz blokuje się o statecznik pionowy. Jedynym rozwiązanie jakie mi obecnie przychodzi do głowy to wywalić większą a w zasadzie to zrobić dłuższą dziurę - rowek. Haczy się najbardziej przy wychylaniu w lewo SK. Przy haczeniu się podejrzewam że odrobinę jeszcze śrubka ociera o ramkę od serwa wysokości. Przypiłuję ją dopiero na sam koniec jak będę kleił śruby.
Załącznik:
12.jpg [ 83.33 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Załącznik:
13.jpg [ 87.57 KiB | Przeglądane 10892 razy ]
Kurcze niech mi ktoś zrobi tego linka. Normalnie wymiękam za każdym razem coś nie tak z tym YT Edit by Rob Mc Fly: Mówisz - masz... Filmik jak to działa.
PS
mammuth napisał(a):
(:) Brzydka ????
Jak noc w pełni.
mammuth napisał(a):
Wstawie pozniej link do czegos co tu sie popularne robi - opti saver czy jak go tam... W takim modelu podwojne zasilanie to dobry pomysl jest. Ps. Byc moze Cie pomecze kupa pytan co do tego szybowczyka - znajomy chcial zanabyc w topmodel francja ale mu napisali ze za duzy aby sciagac, a sie biedak uwzial na cos w tym rozmiarze.
Dawaj dawaj tego linka. Co do modelu i zakupu to mogę pomóc. Mam niedaleko do Valenty a i szlak już przetarty więc bez problemu mogę pomóc i nawet dowieść do Polski. Pudło ma równe 2m więc nie powinno być z tym problemów. Z tego co wiem przesyłka to 120E do najdalszego zakątka ziemi czyli do kangurów. A co do pytań to tyle ile będzie trzeba zadawaj bo sam wiem że to trudny wybór.
_________________ Pozdrawiam Robert vel mammuth . Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem. Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc jesli pomoglem - to kliknij >>>POMOGL<<<
Konrad, jestem pod wrażeniem... Czy na filmiku serwo od wysokości się rusza? Tak jak by było nie dokręcone. Mam pewną wątpliwość co do DSM10. Nie będzie za kuso? Zalecają do max 6-8 cyfrówek.
Piotr też się zastanawiałem czy styknie ale 10 serw na raz to raczej się nie zdarzy. Przy lądowaniu max 6 szt. w czasie lotu też max 6 szt. Ale faktem jest, że nie wiem czy można podłączyć 10 serw czy chodzi o pracujące na raz serwa. Ten przełącznik znalazłem w szufladzie. Kupiłem go do innego projektu ale kupiłem bez głowy bo potrzebowałem stabilizatora, więc leży bez użyteczny od dłuższego czasu no i myślałem że teraz się w końcu załapie.
Serwo od wysokości też się jeszcze odrobinę rusza bo zahacza, no i ma lekki luz o drugiej strony tam gdzie jest wycięcie dla przewodu. Ciasno nie szło tego zrobić bo były problemy z wsadzeniem serwa. Musiałem zrobić o 2 mm dłuższą ramkę niż serwo i właśnie tu jest ten 1mm luzu.
Robert chyba nie rozumiem tego urządzenia. To co zrozumiałem to jest świetlna informacja o niskim stanie napięcia na odbiorniku.
Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29 Posty: 5574 Wiek: 47 Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Przy padnieciu zasilania z glownego pakietu wlacza sie ten alarm i zasilanie z pakietu zapasowego. To nie jest tylko blyszczyk. Nie uzywalem sam ale wielu znajomych to instaluje - kilka modeli dzieki temu uratowalu . Podobno najinteligentniejszy z tego typu na rynku. Jak wszystko padnie to masz 430mAh prundu aby wyladowac - mozna to podpiac pod telemetrie ale chyba tylko aby napiecie pokazalo. Taka ciekawostka
_________________ Pozdrawiam Robert vel mammuth . Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem. Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc jesli pomoglem - to kliknij >>>POMOGL<<<
Aaaa widzisz to co innego. Fajne. Cena porównywalna do tego przełącznika Jeti. Szkoda że tylko 430mAh można podłączyć to przy 10 serwach może być ciut mało. Ja wstawiam 2x2100 mAh LiFe.
Nie chciałbym tu nic sugerować, ale jakoś osobiście pasuje mi zasilanie jednym pakietem. Myślicie, że BEC Pro Castla da radę? Nad prądem w pakiecie czuwa mi telemetria
Trochę sprawy poszły do przodu. Kadłub już powoli zaczyna wyglądać tak jak sobie to wyobrażałem. W trakcie wyposażanie kadłuba w bebech 3x zmieniałem koncepcję i jak już się wydawało że w końcu już mam wszystko zrobione to podczas przykręcania wszystkiego i tak się okazało że trzeba to i owo przerobić.
Załącznik:
20.jpg [ 75.3 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Załącznik:
22.jpg [ 76.28 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Załącznik:
24.jpg [ 49.55 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Załącznik:
25.jpg [ 130.4 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Załącznik:
23.jpg [ 91.55 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Załącznik:
26.jpg [ 92.07 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Tu wklejam półwręgi które będą podtrzymywać półki. Kurcze nie miałem doświadczenia i nie wiedziałem ile dać żywicy żeby półwręga się wkleiła. Ponadto miałem wrażenie że trochę jest niedopasowana i chciałem uzupełnić żywicą.
Komentarz: Trochę za dużo dałem żywicy z mikrobalonem ale jeszcze nie miałem doświadczenia ile trzeba dać żywicy. 28.jpg [ 90.16 KiB | Przeglądane 10791 razy ]
Ponieważ tylko 10 zdjęć na raz można wstawić więc muszę podzielić relacje na kilka postów.
Teraz będzie środek czyli to co pod półką - półkami Zacznę od złączki która ma połączyć kadłub z centropłatem i wszystkie przewody od serw. Valenta w komplecie dał złączkę D-SUB 15 pinową. No ale z prostej matematyki wyszło mi, że te 15 pinów nie styknie. W skrzydle jest 8 serw czyli 24 kabelki. Hm... sporo brakuje.
Przypomniałem sobie, że w Albatrosie 3.0 miałem podobny problem i wstawiłem złączkę D-SUB ale typu H 15 A ponieważ złączka D-SUB H 26 pinowa ma dokładnie te same wymiary co 15 pinowa więc postanowiłem oprzeć całość właśnie na 26 pinowej złączce.
No ale... hm.... mam mały dylemat, ponieważ piny w tej D-SUB H 26 są o połowę cieńsze niż w 15 pinowej. I tak się cały czas zastanawiam czy te cieńsze piny/bolce wytrzymają i się nie rozpuszczą jak serwo będzie brało 0,5A przy lądowaniu. Z drugiej strony widziałem kilka relacji gdzie do złączki 15 pinowej lutowali po 2 kable "+" i "-" do jednego pinu ( a może bolca będzie lepiej).
Ostatecznie jeszcze nie podjąłem decyzji i na wszelki wypadek już przygotowałem D-SUB 15 tak jak ten francuski modelarz z dołożonymi goldami po bokach.
Cd. Ja łatwo zauważyć koncepcja z przyklejonym odbiornikiem do półki od spodu nie została zrealizowana. W czasie przymiarek wyszło na to że będzie bardzo ciężko i strasznie upierdliwie albo wręcz całkowicie nie możliwe wyciągnięcie antenek od odbiornika na zewnątrz kadłuba. No i wyszło na to że muszę zrobić dodatkową polkę pod odbiornik. Przy okazji kable i przełacznik który będzie pod odbiornikiem zostaną odizolowane od odbiornika. Na ostatnim zdjęciu moje nie udane koncepcje o których wspominałem.
Nie. Stefanie mam spore przestoje. Coś tam już popchnąłem do przodu ale praca i inne problemy skutecznie mnie powstrzymują. Myślałem że zdołam do połowy lipca wyposażyć i oblatać ale szans nie ma. Jak uda mi się na początku sierpnia to będę zadowolony.
Dziś lub jutro wrzucę para zdjęć. Skończyłem praktycznie już kadłub. Zostało parę szczegółów ale dokończenie zostawiam na moment jak będę miał już pakiety. Pakiet ten silnikowy będę zamawiał na sam koniec jak będę wiedział co z wyważeniem.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników